جوانه های امید

ساخت وبلاگ

به وبلاگ خانواده برتر خوش آمدید .
پاسخ هایی که در وبلاگ خانواده برتر ارائه می شوند جنبه مشورتی دارند .

حضرت علی علیه السلام :
هر گاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست ، از مشورت با "جوانان" شروع کن ،‌زیرا ذهن آن ها تیزتر و حدس آنان ،‌سریع تر است .
پس مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه آنان بیشتر است .

* پیامبر اکرم ( ص ) :
هر ارتباطی با نامحرم داشته باشید ، با محارم شما همون ارتباط رو خواهند داشت .

* امام صادق علیه السلام :
در برخورد با زنان مردم عفت بورزید ، تا دیگران نسبت به زنان شما خویشتندار و عفیف باشند .

* امام علی علیه السلام :
پوشیدگی زن به حالش بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد.

*یادت باشه روبروت مرگ انتظارت رو می کشه و از بالا سر هم خدا نگات می کنه .

***
تجربه ثابت کرده که :
* دوستی قبل از ازدواج فرصت ازدواج بهتر رو از شما میگیره .
* اغلب مردای هرزه و چشم چرون از دخترای چادری و موقر بیزارن ! پا نمی دن آخه !!!!!
* دخترهای محجبه فرشته هایی هستن که قسمت هر کسی نمیشن
* اگه عاقلانه انتخاب کنی ، می تونی عاشقانه زندگی کنی
* مرد و زن نامحرم نمی تونن با هم دوست باشند یا حتی به مدت طولانی هم صحبت باشند ولی از هم تاثیر نپذیرند .
* دوستی به قصد ازدواج اشتباه بزرگیه . اونایی که به این روش ازدواج کردند و حس می کنن که خوشبخت هستند می تونن مطمئن باشن که اگه بچه هاشون به همین روش ازدواج کنن ، ازدواج موفقی خواهند داشت ؟
* آساینده ترین آسایش،‌ نا امیدی از مردم است . ( امام جعفر صادق علیه السلام )
***
نکته ی مهم :
مطالب ارائه شده در این وبلاگ ممکنه صد در صد در مورد شما سازگار نباشه و چه بسا شما نظری مخالف با اون داشته باشید . توجه داشته باشید که وقتی مطلبی در مورد آقایون یا خانم ها بیان میشه ، اکثریت در نظر گرفته میشن . نه شخص شما یا اطرافیان شما . شما می تونید بگید من مخالفم ، در مورد من این طور نیست .
مثلا میگیم که ازدواج فامیلی ممنوع ، در حالی که ممکنه خود شما حاصل ازدواج فامیلی باشید و خدا رو شکر کاملا سالم باشید . پس نمی تونیم به خاطر مثلا 10 مورد که یک مساله رو نقض می کنن 90 نفر رو به خطر بندازیم .

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 114 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:24

به وبلاگ خانواده برتر خوش آمدید .
پاسخ هایی که در وبلاگ خانواده برتر ارائه می شوند جنبه مشورتی دارند .

حضرت علی علیه السلام :
هر گاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست ، از مشورت با "جوانان" شروع کن ،‌زیرا ذهن آن ها تیزتر و حدس آنان ،‌سریع تر است .
پس مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه آنان بیشتر است .

* پیامبر اکرم ( ص ) :
هر ارتباطی با نامحرم داشته باشید ، با محارم شما همون ارتباط رو خواهند داشت .

* امام صادق علیه السلام :
در برخورد با زنان مردم عفت بورزید ، تا دیگران نسبت به زنان شما خویشتندار و عفیف باشند .

* امام علی علیه السلام :
پوشیدگی زن به حالش بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد.

*یادت باشه روبروت مرگ انتظارت رو می کشه و از بالا سر هم خدا نگات می کنه .

***
تجربه ثابت کرده که :
* دوستی قبل از ازدواج فرصت ازدواج بهتر رو از شما میگیره .
* اغلب مردای هرزه و چشم چرون از دخترای چادری و موقر بیزارن ! پا نمی دن آخه !!!!!
* دخترهای محجبه فرشته هایی هستن که قسمت هر کسی نمیشن
* اگه عاقلانه انتخاب کنی ، می تونی عاشقانه زندگی کنی
* مرد و زن نامحرم نمی تونن با هم دوست باشند یا حتی به مدت طولانی هم صحبت باشند ولی از هم تاثیر نپذیرند .
* دوستی به قصد ازدواج اشتباه بزرگیه . اونایی که به این روش ازدواج کردند و حس می کنن که خوشبخت هستند می تونن مطمئن باشن که اگه بچه هاشون به همین روش ازدواج کنن ، ازدواج موفقی خواهند داشت ؟
* آساینده ترین آسایش،‌ نا امیدی از مردم است . ( امام جعفر صادق علیه السلام )
***
نکته ی مهم :
مطالب ارائه شده در این وبلاگ ممکنه صد در صد در مورد شما سازگار نباشه و چه بسا شما نظری مخالف با اون داشته باشید . توجه داشته باشید که وقتی مطلبی در مورد آقایون یا خانم ها بیان میشه ، اکثریت در نظر گرفته میشن . نه شخص شما یا اطرافیان شما . شما می تونید بگید من مخالفم ، در مورد من این طور نیست .
مثلا میگیم که ازدواج فامیلی ممنوع ، در حالی که ممکنه خود شما حاصل ازدواج فامیلی باشید و خدا رو شکر کاملا سالم باشید . پس نمی تونیم به خاطر مثلا 10 مورد که یک مساله رو نقض می کنن 90 نفر رو به خطر بندازیم .

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 124 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:24

خانواده برترطرفمون دوست پسر یا دوست دختر داشته یا نه ؟بعد از قطع رابطه با دوست پسرم دو مشکل اساسی پیدا کردمچجوری به شوهرم بگم نمی تونم در کنار خانوادش زندگی کنم ؟والدینم خواستگاری رفتن رو سنگ روی یخ شدن می دانندممکنه الان از جواب ردی که بهم داده پشیمون شده باشه ؟چکار کنم این حرف ها و دخالت دیگران روم تاثیر نذاره ؟تجربیات مجردها در مورد کاهش سریع سطح تحریکتجربه در مورد نحوه ی برخورد با خواستگارانی که قبل از اومدن زنگ می زننبر آوردن نیاز عاطفی جنس مخالف بدون قصد ازدواجمردان در اولین برخورد با یک زن نسبت به اون کشش جنسی دارند ؟هدیه ماهواره‌ای غرب به مجردهای ایرانیسیکل قاعدگی ( پریود ) و انواع اختلالات مربوط به آن ( 2 )

http://khbartar.blog.ir/ انتخاب همسر، مسائل دوران عقد، مسائل زناشویی و تربیت فرزند fa http://blog.ir/ Sun, 19 Jun 2016 20:55:49 +0430 http://khbartar.blog.ir/post/8246/%D8%B7%D8%B1%D9%81%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%B1-%DB%8C%D8%A7-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87-%DB%8C%D8%A7-%D9%86%D9%87 <div style="direction:rtl"><p align="justify"><font size="2">به نام خدا<br></font></p> <p align="justify"><font size="2">روش هایی برای ان که بفهمیم طرفمون دوست پسر یا دوست دختر داشته<br></font></p> <p align="justify"><font size="2">1) تحقیق؛</font></p> <p align="justify"><font size="2">در این مرحله باید دقت داشت که تحقیق از افراد بی طرف و منصف انجام بشه ، حین تحقیق باید به طرفی که امار میده اطمینان خاطر داد که این کار شما غیبت یا ابرو بردن نیست ، به هنگام تحقیق بهتره سوالات روشن پرسیده بشه...تحقیق از بستگان خوب نیست...تحقیق از همسایه ها و مثلا بقال سر کوچه شون بهتره<br></font></p> <p align="justify"><font size="2">2) تعقیب؛<br>تعقیب به معنای تجسس و فوضولی نیست ...مثلا ببینیم دختر خانوم یا اقا پسر فلان ساعت کجا میره و با کی میره و فرا تر از ان ورود نکنیم...این حقو داریم که بدونیم<br></font></p> <p align="justify"><font size="2">3) بررسی صفحات اجتماعی عمومی طرف مثل اینستا و لاین</font></p> <p align="justify"><font size="2">اینم یکی از نکات مهمه...خیلی ها فکر میکنن کسی از مثلا پیج اینستاشون خبر نداره بخاطر همین ممکنه ازادانه دست به هر کاری بزنن<br></font></p> <p align="justify"><font size="2">4) خودتان را قابل اعتماد جا بزنید ، در واقع یه دستی بزنید و دو دستی بگیرید . <br></font></p> <p align="justify"><font size="2">مثلا: اقا میگه: بنظر من گذشته هر کس به خودش مربوطه البته من که دوست دختر نداشتم ولی اگه طرفم دوست پسر داشته و الان پشیمونه برام مهم نیست به شرطی که توبه کرده باشه و با من صادق باشه و بعد که خودشو لو داد شما هم تصمیمتونو بگیرید<br></font></p> <p align="justify"><font size="2">5) سوالاتی بپرسید که دروغ سنج باشه . <br></font></p> <p align="justify"><font size="2">این هم مشابه گزینه قبلی با اندکی تفاوت ...مثلا بگید من فلان روز شما رو با دختری دیدم! خواستم بدونم ایشون کیه....یا مثلا نظر شما راجع به دوستی قبل از ازدواج چیه ؟ یا مثلا بنظر شما اگه یه پسر غیرت داشته باشه دست به دوستی میزنه؟<br></font></p> <p align="justify"><font size="2">6) حرکات،چهره،طرز حرف زدن،نوع راه رفتن و نوع لباس پوشیدن طرف هم مهمه اما همه چی نیست...<br></font></p> <p align="justify"><font size="2">شاید پسری موهاشو مدل خامه ای بزنه ، شلواری بپوشه که زانوش پاره هست (مد).. یا تی شرت تنگ ولی ممکنه پاک باشه و هم چنین در مورد دخترا . اما اکثرا نتیجه برعکسه <br></font></p> <p align="justify"><font size="2">7) ( مخصوص پسرا)- با توجه به رسومی که در شهر شما وجود داره اقدام به گواهی سلامت کنید . <br>خواهش میکنم دخترا عصبانی نشن ...عرض کردم با توجه به فرهنگ خانواده و شهرشون و موافقت دختر اقدام بشه<br></font></p> <p align="justify"><font size="2">8) بررسی دوستان طرف؛</font></p> <p align="justify"><font size="2">هم نشین خوب یا بد و به عبارتی همان دوست در رفتار ادمی بسیار موثره<br></font></p> <p align="justify"><font size="2">9) برای اطمینان خاطر در اخر کار با لحنی کمی جدی و مودبانه به دختر یا پسر مد نظر بگید که اگه دروغ بگه عصبانی و ناراحت میشید و شاید کارتون به طلاق کشیده بشه<br></font></p> <p align="justify"><font size="2">10) امتحان ؛</font></p> <p align="justify"><font size="2">امتحان معیاری برای تعیین عیار طرفه...امتحان در حدش باشه در اون حدی باشه که توان شما هنون قدره ( البته این کار بهتره بعد از صیغه یا عقد انجام بشه و قبلش درست نیست) <br></font></p> <p align="justify"><font size="2">✔از خانواده های با ابرو دختر بگیرید یا به خانواده های با ابرو دختر بدید<br></font></p> <p align="justify"><font size="2">✅خواستتون رو به خدا بگید...اگه مثلا دوست پسر نداشتید و دوست دارید طرفتون مثل خودتون باشه به خدا بگید توبه کرده نیز نمیخوایم<br></font></p> <p align="justify"><font size="2">موفق باشید</font></p> <p align="justify"><br> حامد 4 </p></div> Sun, 19 Jun 2016 20:55:49 +0430 http://khbartar.blog.ir/post/8246/%D8%B7%D8%B1%D9%81%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%B1-%DB%8C%D8%A7-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87-%DB%8C%D8%A7-%D9%86%D9%87#Idea http://blog.ir/blogs/P7xGEtL_UPY/posts/FPfJT4d64FE 49 مشاوره ازدواج خانم ها مشاوره ازدواج آقایان http://khbartar.blog.ir/post/8245/%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%82%D8%B7%D8%B9-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%B1%D9%85-%D8%AF%D9%88-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%85 <div style="direction:rtl"><div align="justify"><font size="2">سلام<br>من 19 سالمه حدود سه سال قبل با اقا پسری دوست بودم البته خودم از این جور دوستیا بدم میاد ولی خب ...اینم بگم که دوستی ما ساده بود یعنی هیچ نوع تماس بدنی باهم نداشتین تو مدت یک سال دوستیمون حتی دست همم نگرفته بودیم . من عاشقانه دوسش داشتم اونم میگف که همین حس و نسبت به من داره .<br>اما بعد یه سال دوستی متوجه خیلی از دروغاش و مهمتر از همه خیانتاش شدم با دخترای زیادی حرف میزد که اینقد دوسش داشتم که باور نمیکردم تا اینکه با چشم خودم با ی دختر غریبه دیدم و ...خلاصه رابطمون برا همیشه تموم شد اما از وقتی که رابطه تموم شده دوتا مشکل اساسی دارم :<br>اول اینکه الان که سه سال از پایان رابطمون میگذره خوشبختانه با هیچکس دیگه ای دوست نشدم اما به هیچ پسری اعتماد ندارم البته تقریبا همه مردای دور و اطرافم بجز بابای خودم تقزیبا خیانتشونو به همسراشون دیدم میتونم بی اغراق بگم اعتماد برا من غیر ممکنه<br>مشکل دومم اینکه با اینکه سه سال از پایان دوستیمون میگذره و ایشون خودشونم خواستن که رابطمون تموم شه اما از وقتی تموم کردیم همش از دوستام حالمو میپرسه یا شمارمو میده به دوستاش و مزاحمم میشن حتی به خونمونم <br>زنگ زده نمیدونم دقیقا چی میخواد خودشم نمیگه دنبال چیه ولی واقعا کلافم کرده چیکار کنم؟</font></div></div> Sun, 19 Jun 2016 20:45:52 +0430 http://khbartar.blog.ir/post/8245/%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%82%D8%B7%D8%B9-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%B1%D9%85-%D8%AF%D9%88-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%85#Idea http://blog.ir/blogs/P7xGEtL_UPY/posts/4bOYoN449RU 17 مسائل دختران جوان http://khbartar.blog.ir/post/8244/%DA%86%D8%AC%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%88%D9%87%D8%B1%D9%85-%D8%A8%DA%AF%D9%85-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%86%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D8%B4-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%85 <div style="direction:rtl"><p align="justify"><font size="2">سلام <br></font></p> <p align="justify"><font size="2">من زیر 25 سال سن دارم در دوران عقد هستم 13 سال اختلاف سنی هم با همسرم دارم . الان مشکل ما اینه که نزدیک 2 سال و خورده ای هست عقد هستیم .</font></p> <p align="justify"><font size="2">همسرم عذاب وجدان داره برای عروسی گرفتن و جدا شدن از خانوادش خیلی سختشه با اینکه خانوادش از لحاظ مالی اوکی هستن ایشون از لحاظ احساسی عروسیمون رو هی عقب میندازه .</font></p> <p align="justify"><font size="2">چون مامان ایشون خیلی تحریکش میکنه که تو بری ما تنها میشیم چه کنیم و از این حرفها با اینکه فرزندان دیگه ای دارن ولی به این وابستن و دوس ندارن ما بریم سر زندگیمون .</font></p> <p align="justify"><font size="2">این یک طرف قضیس یک طرف دیگه هم اینه که همسرم میگه اونا هم باید بیان تو ساختمونی که ما قراره زندگی کنیم و من هم تن تن برم بهشون سر بزنم احساس تنهایی نکنن .</font></p> <p align="justify"><font size="2">ولی من همچین دختری نیستم اینکارارو انجام بدم و دوس ندارم کنار خانواده شوهر زندگی کنم چون تو این مدت خیلی ازارم دادن . منظورم مادرشه خیلی چیز ها هست که نمیخوام بازگو کنم فقط میخوام راهنماییم کنید چجوری به همسرم بگم با اونا تو یه ساختمون زندگی نکنیم؟</font></p> <p align="justify"><font size="2">ممنون میشم راهنماییم کنید چون خیلی گیرم<br></font></p></div> Sun, 19 Jun 2016 20:30:20 +0430 http://khbartar.blog.ir/post/8244/%DA%86%D8%AC%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%88%D9%87%D8%B1%D9%85-%D8%A8%DA%AF%D9%85-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%86%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D8%B4-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%85#Idea http://blog.ir/blogs/P7xGEtL_UPY/posts/tZiHWlfrEKw 11 مشاوره شوهرداری زندگی با خانواده شوهر http://khbartar.blog.ir/post/8241/%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%86%D9%85-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D8%B1%D9%88-%D8%B3%D9%86%DA%AF-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DB%8C%D8%AE-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF <div style="direction:rtl"><p align="justify"><font size="2">سلام</font></p> <p align="justify"><font size="2">جوانی 30 ساله هستم با مدرک دکترا و شغل مناسب و صاحب خانه و کاملا آماده ازدواج . از سنین نوجوانی به خارج از کشور مهاجرت کردیم و من دخترهای اینجا رو به لحاظ اختلاف فرهنگی نمی پسندم و دلم میخواد با دختر ایرانی آشنا بشم و ازدواج کنم. <br></font></p> <p align="justify"><font size="2">هر چقدر از پدر و مادرم خواهش می کنم اسباب آشنایی و خواستگاری را  در خانواده هایی که می شناسند و مورد تایید هستند فراهم کنند، آنها سرباز می زنند و مخصوصا تاکید دارند که این کار باعث تحقیر شدن آنها ( پدر و مادرم ) می شود. <br></font></p> <p align="justify"><font size="2">طرز تفکر آنها طوری است که پیشقدم شدن برای خواستگاری را مساوی تحقیر شدن و سنگ روی یخ شدن می دانند. آنها می گویند مسئله ازدواج تو به ما مربوط نیست و ما برای تو خواستگاری نمی رویم که کوچک نشویم. به نظر شما حق با کیست و من چه باید بکنم ؟ <br></font></p></div> Sat, 18 Jun 2016 21:14:31 +0430 http://khbartar.blog.ir/post/8241/%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%86%D9%85-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D8%B1%D9%88-%D8%B3%D9%86%DA%AF-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DB%8C%D8%AE-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF#Idea http://blog.ir/blogs/P7xGEtL_UPY/posts/f8sJrM_tBjk 21 مشاوره ازدواج آقایان http://khbartar.blog.ir/post/8240/%D9%85%D9%85%DA%A9%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%BE%D8%B4%DB%8C%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D9%87 <div style="direction:rtl"><p align="justify"><font size="2">باسلام<br>بنده پسری هستم زیر 25 سال. در دانشگاه به یکی از همکلاسیهای خودم علاقه مند شدم. دو ترم مانده بود که درسمون تمام شه بهش پیشنهاد آشنایی برای ازدواج دادم. ( چون شمارشو برا مسایل درسی داشتم به یه محیط مناسب دعوتش کردم اونجا باهاش صحبت کردم ) <br></font></p> <p align="justify"><font size="2">ایشون بعد حرفام از من بابت پیشنهادم تشکر کرد و گفت در حد همون همکلاس بمونیم بهتره و من بازم گفتم که ما به غیر از مسایل درسی و گفتگو در دانشگاه شناخته دیگه ایی از هم نداریم پس بزار آشنایی بهتری برسیم بعد جواب بده ولی گفت من خدمو میشناسم میدونم نظرم عوض نمیشه. <br></font></p> <p align="justify"><font size="2">دلیل نه گفتنشو پرسیدم بهم گفت شما معیارای منو نداری. دیگه اصرار نکردمو بعد از اون به یکی از دوستام نتیجه این ملاقاتمو که گفتم .گفت دیگه تموم شدس بهش فکر نکن.به یکی دیگه از دوستامم که گفتم گفت خیلی خانوم محترمی بوده که تکلیفتو مشخص کرده نخواسته بزارتت سر کار.</font></p> <p align="justify"><font size="2">منتها الان دیگه در موردش فکر نمیکنم  که اذیت شم برام عادیه ( یه مدت کوتاه زمان برد که حالم خوب شد). ولی تو این سایت پستها یا نظراتی رو در مورد خانوما میخونم که مثلا بعدا پشیمون شدن یا گفتن ای کاش پسره یه بار دیگه درخواستشو میگفت یا یه مقدار به پسره فکر کردن دیدن اینقدرم آدم نامناسبی نبوده.</font></p> <p align="justify"><font size="2">حالا مخصوصا خانوما بگن به نظرتون یه بار دیگه بهش بگم؟ یا دیگه نه؟ اصلا برا خودتون یا دوستانتون پیش اومده اول فکر کنید یه نفر ملاکهای شما رو نداره بعدا ببینید که خیلی سخت گیری کردین.</font></p> <p align="justify"><font size="2">آقا پسرها هم جواب بدن ممنون میشم. شماها هم نظرتون مثل دوستای خودمه یا یه بار دیگه باهاش صحبت کنم؟ در ضمن درسمونم دیگه تموم شده.<br></font></p></div> Sat, 18 Jun 2016 21:09:37 +0430 http://khbartar.blog.ir/post/8240/%D9%85%D9%85%DA%A9%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%BE%D8%B4%DB%8C%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D9%87#Idea http://blog.ir/blogs/P7xGEtL_UPY/posts/Aw7nWXknO3E 36 مشاوره ازدواج آقایان http://khbartar.blog.ir/post/8239/%DA%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%86%D9%85-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AD%D8%B1%D9%81-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D9%85-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D8%B0%D8%A7%D8%B1%D9%87 <div style="direction:rtl"><p align="justify"><font size="2">با سلام<br>من دختری 30 ساله هستم از یک خانواده  5 نفری متوسط با وضعیت مالی متوسط فرزند اخر هستم و بقیه همه ازدواج کردن و سرزندگی هاشون هستن. <br></font></p> <p align="justify"><font size="2">مشکل اینجاست که پدر من که فرد خیلی دلسوزی هست و جانشم برای خانواده نثار کرده و از خودگذشتگی هاش زیاده برامون .</font></p> <p align="justify"><font size="2">با چند تا اشتباه اقتصادی که کرده فشارهای زیادی رو بمن و مادرم وارد کرده در صورتی که الان میتونست در ارامش و رفاه دوره بازنشستگی رو بگذرونن مجبورن قسط بدن و صرفه جویی کنن همش .</font></p> <p align="justify"><font size="2">ولی برای من چیزی دریغ نمیکنن حالا من مشکلم اینجاست من یک کاره نیم وقت دارم که هر چی در بیارم برای شخص خودم هست ولی وقتی این سختی ها رو میبینم دلم میگیره زیاد برای پدر و مادرم .</font></p> <p align="justify"><font size="2">منم جایی که بتونم کمک میکنم و صرفه جویی میکنم ولی مشکل اینجاست یک فامیل و شوهر خواهری دارم که خیلی با حرفهاشون مارو اذیت میکنن .</font></p> <p align="justify"><font size="2">ما داریم با ابرو با شرایط کنار میایم و تحمل میکنم و سخت و یا اسون میگذرونیم اما اونا با حرفهای سنگین زیر سوال بردن پدرم و تصمیماتشون و حتی بردن زیر سوال پاکی و خلوص و انسانیت و ایمان پدرم که ضرری که کرده بخاطر این بوده صادق و ساده  بوده و روراست بوده هست رو زیر سوال ببرن و همش جلوی من با تیکه ها و کنایه ها و حرفهای الکی  من رو عصبی کنن و پرخاشگر که هر چی میخوام روم تاثیر نذاره میذاره .</font></p> <p align="justify"><font size="2">و یک وقتها حس بدی نسبت به پدرم پیدا میکنم ولی زود شرمنده میشم و جبران میکنم حالا میخوام از شما  لطفا راهنمایی کنید که من چکار کنم تو این دنیای که همه فکر پولن و نفع خودشون من ارامتر زندگی کنم ؟ چکار کنم این حرف ها و دخالت دیگران روم تاثیر نذاره ؟ لازم به ذکره پدر من هفتاد سالشون هست .<br><br></font></p></div> Sat, 18 Jun 2016 21:04:02 +0430 http://khbartar.blog.ir/post/8239/%DA%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%86%D9%85-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AD%D8%B1%D9%81-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D9%85-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D8%B0%D8%A7%D8%B1%D9%87#Idea http://blog.ir/blogs/P7xGEtL_UPY/posts/ACZt6jF05LY 14 مسائل دختران بالای 30 سال http://khbartar.blog.ir/post/8238/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AC%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%B3%D8%B7%D8%AD-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%DA%A9 <div style="direction:rtl"><div align="justify"><font size="2">سلام دوستان<br>یک سوال ار دوستان مجرد داشتم.<br>می دونیم نباید در محیط تحریک آمیز خودمون را قرار بدیم  ولی با این حال شرایطی پیش میاد که تحریک می شیم .<br>شما هر وقت تحریک می شید، چه کار می کنید تا سریع تر تحریکتون کم بشه؟</font></div></div> Sat, 18 Jun 2016 20:58:27 +0430 http://khbartar.blog.ir/post/8238/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AC%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%B3%D8%B7%D8%AD-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%DA%A9#Idea http://blog.ir/blogs/P7xGEtL_UPY/posts/Fa66qm1TNhs 21 مسائل پسران جوان مسائل دختران جوان http://khbartar.blog.ir/post/8237/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AF%D9%86-%D8%B2%D9%86%DA%AF-%D9%85%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D9%86 <div style="direction:rtl"><p align="justify"><font size="2">سلام <br></font></p> <p align="justify"><font size="2">من یک دخترم تو سن ازدواج  . خوب خواستگار آشنا و واسطه ای دارم . ( واسطه ای خیلی زیاده ! چون ماشاء الله فامیل خیلی فعالی دارم )</font></p> <p align="justify"><font size="2">ولی از خواستگارهای واسطه ای خیری ندیدم .یعنی حتی بهترین کیس هاشونم ملاک هاشون خیلی به خونوادم نمیخورد یا میرفتن و نمی پسندیدن.</font></p> <p align="justify"><font size="2">حالا چند وقتیه مامانم یاد گرفته اگر خواستگاری زنگ زد اول مامانم بپرسه شرایط آقا پسرتون چیه ؟ بعدم بپرسه چه جوری دختری میخواین ؟ اونام غالبا ملاک های خیلی سطحی دارن . <br></font></p> <p align="justify"><font size="2">مثلا میگن میخوایم دختر قد بلند باشه ،کمر باریک باشه ،یا میگن چشم رنگی و بور یا میگن میخوایم کارمند باشه . مامانمم میگه ببخشید ما دخترمون زغال اخته ست، یا بور نیست یا کارمند نیست ...  . حالا قبلا تو عده کثیری موج میزد پول براشون مهمه حالا پشت تلفن روشون نمیشه بپرسن یا نمیدونن چه جوری بپرسن ؟</font></p> <p align="justify"><font size="2">مامانم میگه فقط اگر کسی گفت مثلا نجابت مهمه برامون یا خوش اخلاق و یا خونواده ی خوشنام ... اجازه میدیم بیان.<br>باور کنین هم اعصابمون آرومتره هم الکی خودمونو علاف نمیکنیم.<br></font></p></div> Sat, 18 Jun 2016 20:52:26 +0430 http://khbartar.blog.ir/post/8237/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AF%D9%86-%D8%B2%D9%86%DA%AF-%D9%85%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D9%86#Idea http://blog.ir/blogs/P7xGEtL_UPY/posts/TrIBe4UmEdg 15 مشاوره ازدواج خانم ها http://khbartar.blog.ir/post/8236/%D8%A8%D8%B1-%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C-%D8%AC%D9%86%D8%B3-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%82%D8%B5%D8%AF-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC <div style="direction:rtl"><p align="justify"><font size="2">سلام</font></p> <p align="justify"><font size="2">من دختر بالای 30 سال هستم . تا حالا با هیچ پسری دوست و حتی هم صحبت نبودم و روابط دوستی دختر و پسر رو هم قبول ندارم. <br></font></p> <p align="justify"><font size="2">بنا به دلایلی قصد ازدواج ( یا بهتره بگم شرایط ازدواج ) ندارم. سوال من اینه که اگر با اقایی که ایشون هم مجرد و قصد ازدواج ندارند بصورت مجازی ارتباط داشته باشم چه اشکالاتی میتونه داشته باشه؟</font></p> <p align="justify"><font size="2">اصلا همدیگرو ندیدیم .من فقط عکس ایشونو دیدم. و در یک شهر کاملا دور ازمن زندگی میکنن.(بیشتر از 2000 کیلومتر ) حتی این اقا دقیقا شهر محل زندگی منو نمیدونن و من قصد هم ندارم چیزی در این مورد بگم چون نمیخوام این ارتباط حتی بصورت یه لحظه هم واقعی باشه.</font></p> <p align="justify"><font size="2">ما تصادفا فهمیدیم که تقریبا همکار هستیم و گاهی در زمینه کاری با هم مشورت میکردیم. میخوام صادق باشم برای همین نمیگم که فقط ارتباط ما جنبه کاری داره من تو ارتباطم خیلی وقت ها حس میکنم تکیه گاه محکمیه چون واقعا راهنمای خوبی هستن و شاید از لحاظ عاطفی هم کمی وابسته شده باشم. <br></font></p> <p align="justify"><font size="2">فکر میکنم ایشون هم به لحاظ عاطفی همینطور باشند. حدود دو ساله که ارتباط ما هفته ای یکبار و شاید هم دیرتر ماهی یکبار باشه باشه. میخوام بدونم اگه این ارتباط ادامه داشته باشه نه برای مسائل کاری بلکه برای مسائل روزمره، درد دل کردن و بر آوردن نیاز عاطفی همدیگه ایا مشکلی بوجود میاد ؟ <br></font></p> <p align="justify"><font size="2">لطفا فقط از بعد مذهبی و دینی تفسیر نکنید. میخوام همه جنبه هاش روشن بشه. تشکر میکنم. <br></font></p></div> Sat, 18 Jun 2016 20:41:45 +0430 http://khbartar.blog.ir/post/8236/%D8%A8%D8%B1-%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C-%D8%AC%D9%86%D8%B3-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%82%D8%B5%D8%AF-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC#Idea http://blog.ir/blogs/P7xGEtL_UPY/posts/ekap4_amlqc 36 مسائل دختران بالای 30 سال http://khbartar.blog.ir/post/8235/%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%DB%8C%DA%A9-%D8%B2%D9%86-%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%88%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D8%B4-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF <div style="direction:rtl"><p align="justify"><font size="2">سلام <br></font></p> <p align="justify"><font size="2">مردان در اولین برخورد با یک زن حس کشش و میل جنسی به او دارند ؟ اشاره کنم که کشش جنسی رو بد نمیدونم و اقایون ناراحت نشند . <br></font></p> <p align="justify"><font size="2">ولی سوالم اینه که ایا یه مرد در اوایل حسش به یک زن فکر میکنم یک خوش اومدن ساده اس و بیشتر حسش کششه جنسیه که حس بدی هم نیست .</font></p> <p align="justify"><font size="2">صحبتم درسته؟</font></p> <p align="justify"><font size="2">در واقع وقتی در ابتدا مردی از زنی خوشش میاد باعث ایجاد کشش جنسی میشه و حس علاقه ی زیادی نیست . به مرور زمان علاقه ایجاد میشه . حس اولیه یه مرد به زن کششه که مسلما تا زمانی که مردی از زنی خوشش نیاد این کشش ایجاد نمیشه ولی حس اولیه یه مرد به زن شاید بگم 20 درصد حسیه که ازش خوشش میاد و بقیه اش کششه جنسیه که بخاطر 20 درصده بوجود اومده . <br></font></p> <p align="justify"><font size="2">لطفا بگید که درسته یا نه و اینکه به مرور زمان این حس چه تغییری میکنه ؟ و در اخر تاکید کنم که این کشش رو بد نمیدونم . لطفا جبهه نگیره کسی . فقط سوالیه که میخوام جوابش رو بدونم . <br></font></p></div> Sat, 18 Jun 2016 20:31:23 +0430 http://khbartar.blog.ir/post/8235/%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%DB%8C%DA%A9-%D8%B2%D9%86-%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%88%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D8%B4-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF#Idea http://blog.ir/blogs/P7xGEtL_UPY/posts/bUTp5U9ITRk 24 مسائل دختران جوان http://khbartar.blog.ir/post/8234/%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AC%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C <div style="direction:rtl"><p align="justify"><font size="2">سلام</font></p> <p align="justify"><font size="2">چقدر با این مقاله روزنامه وطن امروز موافقید .</font></p> <p align="center"><font size="2">-----<br></font></p> <p align="justify"><font size="2">وطن امروز نوشت: دختران مجرد و پسران مجرد؛ هر دو در صفت و عنوان «مجرد» مشترک هستند اما دلیل مجرد ماندن‌شان از زمین تا آسمان تفاوت دارد. اولی‌ها معمولا از خواستگار استقبال می‌کنند و دومی‌ها تقریبا از خواستگاری فراری هستند. بسیاری از آنها می‌گویند حاضرند با هر شرایطی کنار بیایند اما اینها نمی‌توانند چنین چیزی را باور کنند! اولی‌ها به جایی رسیده‌اند که دیگر عنوان «جنس دوم» را همراه ندارند اما دومی‌ها احساس می‌کنند این دو شماره نمی‌توانند به این سادگی‌ها کنار یکدیگر قرار گیرند.  <br><br>در سال‌های اخیر دخترها توانسته‌اند به مدارج بالای علمی دست یابند و پسرها را با قدرت هرچه تمام‌تر پشت سر بگذارند. آمار قبولی دختران در کنکور مقطع کارشناسی، در برخی سال‌ها بسیار بیشتر از پسران بود و این برتری همچنان مشهود است؛ تا جایی که صندلی‌های بسیاری در کلاس‌های دانشگاه به دختران اختصاص دارد و در این کلاس‌ها پسران در اقلیت هستند.<br><br></font> <font size="2"><span style="font-weight: bold;">یک طرف ازدواج نیست!<br><br></span> واقعیت امروز جامعه ما این است که بسیاری از دختران مجرد، از نظر تحصیلات و حتی جایگاه شغلی و اجتماعی یک سر و گردن بالاتر از پسران مجرد قرار دارند و رفته‌رفته بر این برتری افزوده می‌شود. این تعاریف و ویژگی‌ها البته مربوط به موقعیت اجتماعی دختران است و اگر وارد زندگی خصوصی و شخصی آنها بشویم، خواهیم دید تا حدی از وضعیت موجود گلایه‌مند هستند و این گلایه در برخی از آنها پررنگ‌تر و بیشتر است. <br></font></p> <a href="http://khbartar.blog.ir/post/8234/%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AC%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C">ادامه مطلب</a></div> Sat, 18 Jun 2016 15:09:08 +0430 http://khbartar.blog.ir/post/8234/%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AC%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C#Idea http://blog.ir/blogs/P7xGEtL_UPY/posts/zC_Ya81JE10 65 مشاوره ازدواج خانم ها مشاوره ازدواج آقایان

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 103 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:16

به وبلاگ خانواده برتر خوش آمدید .
پاسخ هایی که در وبلاگ خانواده برتر ارائه می شوند جنبه مشورتی دارند .

حضرت علی علیه السلام :
هر گاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست ، از مشورت با "جوانان" شروع کن ،‌زیرا ذهن آن ها تیزتر و حدس آنان ،‌سریع تر است .
پس مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه آنان بیشتر است .

* پیامبر اکرم ( ص ) :
هر ارتباطی با نامحرم داشته باشید ، با محارم شما همون ارتباط رو خواهند داشت .

* امام صادق علیه السلام :
در برخورد با زنان مردم عفت بورزید ، تا دیگران نسبت به زنان شما خویشتندار و عفیف باشند .

* امام علی علیه السلام :
پوشیدگی زن به حالش بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد.

*یادت باشه روبروت مرگ انتظارت رو می کشه و از بالا سر هم خدا نگات می کنه .

***
تجربه ثابت کرده که :
* دوستی قبل از ازدواج فرصت ازدواج بهتر رو از شما میگیره .
* اغلب مردای هرزه و چشم چرون از دخترای چادری و موقر بیزارن ! پا نمی دن آخه !!!!!
* دخترهای محجبه فرشته هایی هستن که قسمت هر کسی نمیشن
* اگه عاقلانه انتخاب کنی ، می تونی عاشقانه زندگی کنی
* مرد و زن نامحرم نمی تونن با هم دوست باشند یا حتی به مدت طولانی هم صحبت باشند ولی از هم تاثیر نپذیرند .
* دوستی به قصد ازدواج اشتباه بزرگیه . اونایی که به این روش ازدواج کردند و حس می کنن که خوشبخت هستند می تونن مطمئن باشن که اگه بچه هاشون به همین روش ازدواج کنن ، ازدواج موفقی خواهند داشت ؟
* آساینده ترین آسایش،‌ نا امیدی از مردم است . ( امام جعفر صادق علیه السلام )
***
نکته ی مهم :
مطالب ارائه شده در این وبلاگ ممکنه صد در صد در مورد شما سازگار نباشه و چه بسا شما نظری مخالف با اون داشته باشید . توجه داشته باشید که وقتی مطلبی در مورد آقایون یا خانم ها بیان میشه ، اکثریت در نظر گرفته میشن . نه شخص شما یا اطرافیان شما . شما می تونید بگید من مخالفم ، در مورد من این طور نیست .
مثلا میگیم که ازدواج فامیلی ممنوع ، در حالی که ممکنه خود شما حاصل ازدواج فامیلی باشید و خدا رو شکر کاملا سالم باشید . پس نمی تونیم به خاطر مثلا 10 مورد که یک مساله رو نقض می کنن 90 نفر رو به خطر بندازیم .

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 111 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 1:04

به وبلاگ خانواده برتر خوش آمدید .
پاسخ هایی که در وبلاگ خانواده برتر ارائه می شوند جنبه مشورتی دارند .

حضرت علی علیه السلام :
هر گاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست ، از مشورت با "جوانان" شروع کن ،‌زیرا ذهن آن ها تیزتر و حدس آنان ،‌سریع تر است .
پس مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه آنان بیشتر است .

* پیامبر اکرم ( ص ) :
هر ارتباطی با نامحرم داشته باشید ، با محارم شما همون ارتباط رو خواهند داشت .

* امام صادق علیه السلام :
در برخورد با زنان مردم عفت بورزید ، تا دیگران نسبت به زنان شما خویشتندار و عفیف باشند .

* امام علی علیه السلام :
پوشیدگی زن به حالش بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد.

*یادت باشه روبروت مرگ انتظارت رو می کشه و از بالا سر هم خدا نگات می کنه .

***
تجربه ثابت کرده که :
* دوستی قبل از ازدواج فرصت ازدواج بهتر رو از شما میگیره .
* اغلب مردای هرزه و چشم چرون از دخترای چادری و موقر بیزارن ! پا نمی دن آخه !!!!!
* دخترهای محجبه فرشته هایی هستن که قسمت هر کسی نمیشن
* اگه عاقلانه انتخاب کنی ، می تونی عاشقانه زندگی کنی
* مرد و زن نامحرم نمی تونن با هم دوست باشند یا حتی به مدت طولانی هم صحبت باشند ولی از هم تاثیر نپذیرند .
* دوستی به قصد ازدواج اشتباه بزرگیه . اونایی که به این روش ازدواج کردند و حس می کنن که خوشبخت هستند می تونن مطمئن باشن که اگه بچه هاشون به همین روش ازدواج کنن ، ازدواج موفقی خواهند داشت ؟
* آساینده ترین آسایش،‌ نا امیدی از مردم است . ( امام جعفر صادق علیه السلام )
***
نکته ی مهم :
مطالب ارائه شده در این وبلاگ ممکنه صد در صد در مورد شما سازگار نباشه و چه بسا شما نظری مخالف با اون داشته باشید . توجه داشته باشید که وقتی مطلبی در مورد آقایون یا خانم ها بیان میشه ، اکثریت در نظر گرفته میشن . نه شخص شما یا اطرافیان شما . شما می تونید بگید من مخالفم ، در مورد من این طور نیست .
مثلا میگیم که ازدواج فامیلی ممنوع ، در حالی که ممکنه خود شما حاصل ازدواج فامیلی باشید و خدا رو شکر کاملا سالم باشید . پس نمی تونیم به خاطر مثلا 10 مورد که یک مساله رو نقض می کنن 90 نفر رو به خطر بندازیم .

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 102 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 1:04

به وبلاگ خانواده برتر خوش آمدید .
پاسخ هایی که در وبلاگ خانواده برتر ارائه می شوند جنبه مشورتی دارند .

حضرت علی علیه السلام :
هر گاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست ، از مشورت با "جوانان" شروع کن ،‌زیرا ذهن آن ها تیزتر و حدس آنان ،‌سریع تر است .
پس مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه آنان بیشتر است .

* پیامبر اکرم ( ص ) :
هر ارتباطی با نامحرم داشته باشید ، با محارم شما همون ارتباط رو خواهند داشت .

* امام صادق علیه السلام :
در برخورد با زنان مردم عفت بورزید ، تا دیگران نسبت به زنان شما خویشتندار و عفیف باشند .

* امام علی علیه السلام :
پوشیدگی زن به حالش بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد.

*یادت باشه روبروت مرگ انتظارت رو می کشه و از بالا سر هم خدا نگات می کنه .

***
تجربه ثابت کرده که :
* دوستی قبل از ازدواج فرصت ازدواج بهتر رو از شما میگیره .
* اغلب مردای هرزه و چشم چرون از دخترای چادری و موقر بیزارن ! پا نمی دن آخه !!!!!
* دخترهای محجبه فرشته هایی هستن که قسمت هر کسی نمیشن
* اگه عاقلانه انتخاب کنی ، می تونی عاشقانه زندگی کنی
* مرد و زن نامحرم نمی تونن با هم دوست باشند یا حتی به مدت طولانی هم صحبت باشند ولی از هم تاثیر نپذیرند .
* دوستی به قصد ازدواج اشتباه بزرگیه . اونایی که به این روش ازدواج کردند و حس می کنن که خوشبخت هستند می تونن مطمئن باشن که اگه بچه هاشون به همین روش ازدواج کنن ، ازدواج موفقی خواهند داشت ؟
* آساینده ترین آسایش،‌ نا امیدی از مردم است . ( امام جعفر صادق علیه السلام )
***
نکته ی مهم :
مطالب ارائه شده در این وبلاگ ممکنه صد در صد در مورد شما سازگار نباشه و چه بسا شما نظری مخالف با اون داشته باشید . توجه داشته باشید که وقتی مطلبی در مورد آقایون یا خانم ها بیان میشه ، اکثریت در نظر گرفته میشن . نه شخص شما یا اطرافیان شما . شما می تونید بگید من مخالفم ، در مورد من این طور نیست .
مثلا میگیم که ازدواج فامیلی ممنوع ، در حالی که ممکنه خود شما حاصل ازدواج فامیلی باشید و خدا رو شکر کاملا سالم باشید . پس نمی تونیم به خاطر مثلا 10 مورد که یک مساله رو نقض می کنن 90 نفر رو به خطر بندازیم .

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 131 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 2:43

به وبلاگ خانواده برتر خوش آمدید .
پاسخ هایی که در وبلاگ خانواده برتر ارائه می شوند جنبه مشورتی دارند .

حضرت علی علیه السلام :
هر گاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست ، از مشورت با "جوانان" شروع کن ،‌زیرا ذهن آن ها تیزتر و حدس آنان ،‌سریع تر است .
پس مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه آنان بیشتر است .

* پیامبر اکرم ( ص ) :
هر ارتباطی با نامحرم داشته باشید ، با محارم شما همون ارتباط رو خواهند داشت .

* امام صادق علیه السلام :
در برخورد با زنان مردم عفت بورزید ، تا دیگران نسبت به زنان شما خویشتندار و عفیف باشند .

* امام علی علیه السلام :
پوشیدگی زن به حالش بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد.

*یادت باشه روبروت مرگ انتظارت رو می کشه و از بالا سر هم خدا نگات می کنه .

***
تجربه ثابت کرده که :
* دوستی قبل از ازدواج فرصت ازدواج بهتر رو از شما میگیره .
* اغلب مردای هرزه و چشم چرون از دخترای چادری و موقر بیزارن ! پا نمی دن آخه !!!!!
* دخترهای محجبه فرشته هایی هستن که قسمت هر کسی نمیشن
* اگه عاقلانه انتخاب کنی ، می تونی عاشقانه زندگی کنی
* مرد و زن نامحرم نمی تونن با هم دوست باشند یا حتی به مدت طولانی هم صحبت باشند ولی از هم تاثیر نپذیرند .
* دوستی به قصد ازدواج اشتباه بزرگیه . اونایی که به این روش ازدواج کردند و حس می کنن که خوشبخت هستند می تونن مطمئن باشن که اگه بچه هاشون به همین روش ازدواج کنن ، ازدواج موفقی خواهند داشت ؟
* آساینده ترین آسایش،‌ نا امیدی از مردم است . ( امام جعفر صادق علیه السلام )
***
نکته ی مهم :
مطالب ارائه شده در این وبلاگ ممکنه صد در صد در مورد شما سازگار نباشه و چه بسا شما نظری مخالف با اون داشته باشید . توجه داشته باشید که وقتی مطلبی در مورد آقایون یا خانم ها بیان میشه ، اکثریت در نظر گرفته میشن . نه شخص شما یا اطرافیان شما . شما می تونید بگید من مخالفم ، در مورد من این طور نیست .
مثلا میگیم که ازدواج فامیلی ممنوع ، در حالی که ممکنه خود شما حاصل ازدواج فامیلی باشید و خدا رو شکر کاملا سالم باشید . پس نمی تونیم به خاطر مثلا 10 مورد که یک مساله رو نقض می کنن 90 نفر رو به خطر بندازیم .

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 116 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 2:43

به وبلاگ خانواده برتر خوش آمدید .
پاسخ هایی که در وبلاگ خانواده برتر ارائه می شوند جنبه مشورتی دارند .

حضرت علی علیه السلام :
هر گاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست ، از مشورت با "جوانان" شروع کن ،‌زیرا ذهن آن ها تیزتر و حدس آنان ،‌سریع تر است .
پس مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه آنان بیشتر است .

* پیامبر اکرم ( ص ) :
هر ارتباطی با نامحرم داشته باشید ، با محارم شما همون ارتباط رو خواهند داشت .

* امام صادق علیه السلام :
در برخورد با زنان مردم عفت بورزید ، تا دیگران نسبت به زنان شما خویشتندار و عفیف باشند .

* امام علی علیه السلام :
پوشیدگی زن به حالش بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد.

*یادت باشه روبروت مرگ انتظارت رو می کشه و از بالا سر هم خدا نگات می کنه .

***
تجربه ثابت کرده که :
* دوستی قبل از ازدواج فرصت ازدواج بهتر رو از شما میگیره .
* اغلب مردای هرزه و چشم چرون از دخترای چادری و موقر بیزارن ! پا نمی دن آخه !!!!!
* دخترهای محجبه فرشته هایی هستن که قسمت هر کسی نمیشن
* اگه عاقلانه انتخاب کنی ، می تونی عاشقانه زندگی کنی
* مرد و زن نامحرم نمی تونن با هم دوست باشند یا حتی به مدت طولانی هم صحبت باشند ولی از هم تاثیر نپذیرند .
* دوستی به قصد ازدواج اشتباه بزرگیه . اونایی که به این روش ازدواج کردند و حس می کنن که خوشبخت هستند می تونن مطمئن باشن که اگه بچه هاشون به همین روش ازدواج کنن ، ازدواج موفقی خواهند داشت ؟
* آساینده ترین آسایش،‌ نا امیدی از مردم است . ( امام جعفر صادق علیه السلام )
***
نکته ی مهم :
مطالب ارائه شده در این وبلاگ ممکنه صد در صد در مورد شما سازگار نباشه و چه بسا شما نظری مخالف با اون داشته باشید . توجه داشته باشید که وقتی مطلبی در مورد آقایون یا خانم ها بیان میشه ، اکثریت در نظر گرفته میشن . نه شخص شما یا اطرافیان شما . شما می تونید بگید من مخالفم ، در مورد من این طور نیست .
مثلا میگیم که ازدواج فامیلی ممنوع ، در حالی که ممکنه خود شما حاصل ازدواج فامیلی باشید و خدا رو شکر کاملا سالم باشید . پس نمی تونیم به خاطر مثلا 10 مورد که یک مساله رو نقض می کنن 90 نفر رو به خطر بندازیم .

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 119 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 2:43

به وبلاگ خانواده برتر خوش آمدید .
پاسخ هایی که در وبلاگ خانواده برتر ارائه می شوند جنبه مشورتی دارند .

حضرت علی علیه السلام :
هر گاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست ، از مشورت با "جوانان" شروع کن ،‌زیرا ذهن آن ها تیزتر و حدس آنان ،‌سریع تر است .
پس مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه آنان بیشتر است .

* پیامبر اکرم ( ص ) :
هر ارتباطی با نامحرم داشته باشید ، با محارم شما همون ارتباط رو خواهند داشت .

* امام صادق علیه السلام :
در برخورد با زنان مردم عفت بورزید ، تا دیگران نسبت به زنان شما خویشتندار و عفیف باشند .

* امام علی علیه السلام :
پوشیدگی زن به حالش بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد.

*یادت باشه روبروت مرگ انتظارت رو می کشه و از بالا سر هم خدا نگات می کنه .

***
تجربه ثابت کرده که :
* دوستی قبل از ازدواج فرصت ازدواج بهتر رو از شما میگیره .
* اغلب مردای هرزه و چشم چرون از دخترای چادری و موقر بیزارن ! پا نمی دن آخه !!!!!
* دخترهای محجبه فرشته هایی هستن که قسمت هر کسی نمیشن
* اگه عاقلانه انتخاب کنی ، می تونی عاشقانه زندگی کنی
* مرد و زن نامحرم نمی تونن با هم دوست باشند یا حتی به مدت طولانی هم صحبت باشند ولی از هم تاثیر نپذیرند .
* دوستی به قصد ازدواج اشتباه بزرگیه . اونایی که به این روش ازدواج کردند و حس می کنن که خوشبخت هستند می تونن مطمئن باشن که اگه بچه هاشون به همین روش ازدواج کنن ، ازدواج موفقی خواهند داشت ؟
* آساینده ترین آسایش،‌ نا امیدی از مردم است . ( امام جعفر صادق علیه السلام )
***
نکته ی مهم :
مطالب ارائه شده در این وبلاگ ممکنه صد در صد در مورد شما سازگار نباشه و چه بسا شما نظری مخالف با اون داشته باشید . توجه داشته باشید که وقتی مطلبی در مورد آقایون یا خانم ها بیان میشه ، اکثریت در نظر گرفته میشن . نه شخص شما یا اطرافیان شما . شما می تونید بگید من مخالفم ، در مورد من این طور نیست .
مثلا میگیم که ازدواج فامیلی ممنوع ، در حالی که ممکنه خود شما حاصل ازدواج فامیلی باشید و خدا رو شکر کاملا سالم باشید . پس نمی تونیم به خاطر مثلا 10 مورد که یک مساله رو نقض می کنن 90 نفر رو به خطر بندازیم .

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 119 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 23:30

به وبلاگ خانواده برتر خوش آمدید .
پاسخ هایی که در وبلاگ خانواده برتر ارائه می شوند جنبه مشورتی دارند .

حضرت علی علیه السلام :
هر گاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست ، از مشورت با "جوانان" شروع کن ،‌زیرا ذهن آن ها تیزتر و حدس آنان ،‌سریع تر است .
پس مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه آنان بیشتر است .

* پیامبر اکرم ( ص ) :
هر ارتباطی با نامحرم داشته باشید ، با محارم شما همون ارتباط رو خواهند داشت .

* امام صادق علیه السلام :
در برخورد با زنان مردم عفت بورزید ، تا دیگران نسبت به زنان شما خویشتندار و عفیف باشند .

* امام علی علیه السلام :
پوشیدگی زن به حالش بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد.

*یادت باشه روبروت مرگ انتظارت رو می کشه و از بالا سر هم خدا نگات می کنه .

***
تجربه ثابت کرده که :
* دوستی قبل از ازدواج فرصت ازدواج بهتر رو از شما میگیره .
* اغلب مردای هرزه و چشم چرون از دخترای چادری و موقر بیزارن ! پا نمی دن آخه !!!!!
* دخترهای محجبه فرشته هایی هستن که قسمت هر کسی نمیشن
* اگه عاقلانه انتخاب کنی ، می تونی عاشقانه زندگی کنی
* مرد و زن نامحرم نمی تونن با هم دوست باشند یا حتی به مدت طولانی هم صحبت باشند ولی از هم تاثیر نپذیرند .
* دوستی به قصد ازدواج اشتباه بزرگیه . اونایی که به این روش ازدواج کردند و حس می کنن که خوشبخت هستند می تونن مطمئن باشن که اگه بچه هاشون به همین روش ازدواج کنن ، ازدواج موفقی خواهند داشت ؟
* آساینده ترین آسایش،‌ نا امیدی از مردم است . ( امام جعفر صادق علیه السلام )
***
نکته ی مهم :
مطالب ارائه شده در این وبلاگ ممکنه صد در صد در مورد شما سازگار نباشه و چه بسا شما نظری مخالف با اون داشته باشید . توجه داشته باشید که وقتی مطلبی در مورد آقایون یا خانم ها بیان میشه ، اکثریت در نظر گرفته میشن . نه شخص شما یا اطرافیان شما . شما می تونید بگید من مخالفم ، در مورد من این طور نیست .
مثلا میگیم که ازدواج فامیلی ممنوع ، در حالی که ممکنه خود شما حاصل ازدواج فامیلی باشید و خدا رو شکر کاملا سالم باشید . پس نمی تونیم به خاطر مثلا 10 مورد که یک مساله رو نقض می کنن 90 نفر رو به خطر بندازیم .

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 108 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 23:30

سلام

چقدر با این مقاله روزنامه وطن امروز موافقید .

-----

وطن امروز نوشت: دختران مجرد و پسران مجرد؛ هر دو در صفت و عنوان «مجرد» مشترک هستند اما دلیل مجرد ماندن‌شان از زمین تا آسمان تفاوت دارد. اولی‌ها معمولا از خواستگار استقبال می‌کنند و دومی‌ها تقریبا از خواستگاری فراری هستند. بسیاری از آنها می‌گویند حاضرند با هر شرایطی کنار بیایند اما اینها نمی‌توانند چنین چیزی را باور کنند! اولی‌ها به جایی رسیده‌اند که دیگر عنوان «جنس دوم» را همراه ندارند اما دومی‌ها احساس می‌کنند این دو شماره نمی‌توانند به این سادگی‌ها کنار یکدیگر قرار گیرند. 

در سال‌های اخیر دخترها توانسته‌اند به مدارج بالای علمی دست یابند و پسرها را با قدرت هرچه تمام‌تر پشت سر بگذارند. آمار قبولی دختران در کنکور مقطع کارشناسی، در برخی سال‌ها بسیار بیشتر از پسران بود و این برتری همچنان مشهود است؛ تا جایی که صندلی‌های بسیاری در کلاس‌های دانشگاه به دختران اختصاص دارد و در این کلاس‌ها پسران در اقلیت هستند.

یک طرف ازدواج نیست!

واقعیت امروز جامعه ما این است که بسیاری از دختران مجرد، از نظر تحصیلات و حتی جایگاه شغلی و اجتماعی یک سر و گردن بالاتر از پسران مجرد قرار دارند و رفته‌رفته بر این برتری افزوده می‌شود. این تعاریف و ویژگی‌ها البته مربوط به موقعیت اجتماعی دختران است و اگر وارد زندگی خصوصی و شخصی آنها بشویم، خواهیم دید تا حدی از وضعیت موجود گلایه‌مند هستند و این گلایه در برخی از آنها پررنگ‌تر و بیشتر است.

امروز بسیاری از دختران در آرزوی تشکیل زندگی و همسرداری و فرزندپروری هستند اما آنچه می‌تواند به این آرزو جامه عمل بپوشاند، اراده‌ای است که باید در نیمی از افراد جامعه مجردان (یعنی پسران) به وجود ‌آید. بسیاری از پسرها اما نه تحصیلات بالا در حد دختران دارند و نه از موقعیت شغلی مناسبی برخوردار هستند؛ چراکه بازار کار و موقعیت‌های شغلی که قبلا در اختیار پسران بود، به مرور از دست آنها خارج و به دختران واگذار شد.

اما آیا می‌توان به پیشرفت دختران خرده گرفت؟ مگر جز این است که دختران به دنبال رسیدن به حقوق خود و برابری با پسران هستند؟ آیا گذر سریع از بافت سنتی و البته ملی و بومی جامعه ایران و شبیه شدن به سبک زندگی مدرن و پست‌مدرن (که در جامعه اروپایی در جریان است) ایراد دارد؟!

ماهواره و راه‌های اشتباه

معضل مجرد ماندن جوانان از زمانی آغاز شد که عده‌ای بدون توجه به بافت فرهنگی ایران، شعارهای گسترده و فراگیر درباره حقوق دختران و زنان مطرح کردند و تلاش آنها این بود که موقعیت‌های شغلی و تحصیلی هرچه سریع‌تر در اختیار خانم‌ها قرار گیرد.

این خواسته‌ها به مدد همراهی شبکه‌های ماهواره‌ای که اتاق فکر آنها در کشورهای غربی و آمریکایی است، یکی پس از دیگری فراهم شد و کار به جایی رسید که آمار دانشجویان دختر در بسیاری از کلاس‌های دانشگاهی از پسران بیشتر شد. 

با این حال، وقتی مسؤولان وزارت علوم و سیاستگذاران حوزه آموزش قصد داشتند این روند را متعادل کنند و به پسران نیز میدان بدهند، با مخالفت و اعتراض گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای مواجه شدند و این اتهام به آنها وارد شد که حقوق زنان را نادیده می‌گیرند! بنابراین دختران همچنان پله‌های ترقی را در جاده و مسیری طی کردند که در آن خبری از جنس مخالف نبود. اگر در گذشته بنیان بسیاری از ازدواج‌ها در دانشگاه شکل می‌گرفت اما امروز دیگر این امکان فراهم نیست، چراکه یکی از طرف‌های ازدواج از صحنه خارج شده و گوی و میدان فقط در دست یک طرف است! در این میان، دختران هرچند با نگاه برابری جنسیتی پا به میدان گذاشته‌اند و نادیده گرفتن بافت سنتی جامعه ایرانی یک اصل و ضرورت مهم برای آنهاست، اما وقتی سخن از ازدواج می‌شود، دختران تحصیلکرده حاضر به ازدواج با پسری که تحصیلات عالی ندارد نیستند.

اینجاست که خانم‌ها با یک تضاد مواجه می‌شوند؛ یعنی در زندگی اجتماعی قائل به برتری بر جنس مخالف و پیشی گرفتن از او هستند اما وقتی پای معیارهای ازدواج به میان می‌آید ناخواسته و ناخودآگاه دوست دارند مرد زندگی‌شان یک سر و گردن بالاتر از دیگران و خودشان باشد! در چنین شرایطی فقط تعداد بسیار اندک و معدودی از دختران هستند که می‌توانند به این آرزوی باورنکردنی خود برسند و مابقی دختران در طول زندگی مجردی خود یا به دنبال یافتن یک مقصر در خانواده و اجتماع برای مجرد ماندن خود می‌گردند یا با امیدواری و تلاش به راه خود برای یافتن شریک زندگی مناسب و جلب نظر یک پسر موفق و ایده‌آل ادامه می‌دهند؛ امیدی که هرچند بسیار پسندیده و لازمه لحظات زندگی است اما با واقعیت‌ها و شرایط موجود در جامعه بویژه جامعه پسران فاصله دارد؛ فاصله‌ای که حاصل اعتماد جوانان به شبکه‌های ماهواره‌ای غرب است.

دوستی‌هایی که به ازدواج نمی‌رسد

تبلیغ گسترده دوستی با جنس مخالف در دوران مجردی توسط شبکه‌های ماهواره‌ای، موضوع دیگری است که با فرهنگ و بافت فرهنگی و اعتقادی ایرانی‌ها همخوانی نداشته و ندارد. این تبلیغات آنچنان در 2 دهه گذشته شدت گرفت که دوستی با جنس مخالف در دوران مجردی را به یک نیاز اساسی در برخی دختران و پسران تبدیل کرد؛ موضوعی که جایی در باورهای خانواده‌های ایرانی نداشت و هنوز هم ندارد. تبلیغ این دوستی‌ها آنقدر بود که پسران را از احساس نیاز به ازدواج رها کرد و حتی در موارد زیادی شاهد سوءاستفاده پسران از این نوع دوستی‌ها بوده‌ و هستیم. به همین خاطر است که بسیاری از دوستی‌های دختران و پسران به ازدواج نمی‌رسد؛ یعنی یا خانواده‌ها با چنین ازدواجی موافق نیستند و آن را با فرهنگ ایرانی ناهمگون و غریبه می‌دانند یا اینکه پسران با توجه به نگاه فرهنگی غالب بر جامعه، در نهایت نمی‌توانند با ازدواجی که بنیان آن بر دوستی است کنار بیایند. نمی‌خواهیم بگوییم دختران در این شرایط مقصر هستند؛ بلکه علت و ریشه اصلی این معضلات را باید در شبیخون فرهنگی جست‌وجو کرد که آرام‌آرام با تحمیل خود به افکار جوانان، آنها را به بن‌بست‌هایی کشانده که خروج از آنها نیازمند پرداخت هزینه از سوی همین جوانان است!

پسرهای پایین‌تر از خودم را درک نمی‌کنم

مرضیه دختر مجرد 34 ساله است و مدرک کارشناسی در رشته شیمی دارد. او می‌گوید: «مدرک لیسانس را زمانی گرفتم که هنوز تحصیلات تا این حد فراگیر نشده بود. به سختی درس خواندم و به سختی در کنکور قبول شدم. 4 سال را با بهترین و سختگیرترین استادها گذراندم و بلافاصله جذب بازار کار شدم». 

مرضیه ادامه می‌دهد: «در زندگی چیزی کم ندارم، پول هست، کار هست، موقعیت اجتماعی هست اما مجرد بودنم واقعا آزارم می‌دهد. در کمتر جمع فامیلی یا دوستانه هست که کنایه‌ای به خاطر مجرد بودنم نشنوم! اگر حرف فامیل نبود، مشکلی با مجردی نداشتم».

وی می‌افزاید: «دخترهایی که در فامیل ما درس نخوانده‌اند و بی‌خیال دانشگاه شده‌اند، خواستگارهای بیشتری از من دارند و دست‌شان برای انتخاب باز است. اما خواستگارهای من کم هستند و ضمنا من نمی‌توانم به سادگی به آنها جواب مثبت بدهم. چون وقتی درس می‌خوانی و مدرک دانشگاهی می‌گیری، واقعا نمی‌توانی حرف‌ها و خواسته‌های یک پسر دیپلمه را درک کنی».

مرضیه این سوال را از خودش طرح می‌کند که «ادامه تحصیل بهتر بود یا ازدواج؟!» او می‌گوید: «من در 34 سالگی نمی‌توانم پاسخی برای سوال خودم بیابم و از تصمیمی که 10 سال قبل گرفتم دفاع کنم». او در پاسخ به این سوال که نقش شبکه‌های ماهواره در ایجاد وضعیت کنونی چه بوده است، اظهار می‌دارد: «متاسفانه خودم مشتری برخی از این شبکه‌ها بودم و ناخودآگاه از برخی دیالوگ‌ها و نقش‌های ارائه‌شده در محصولات آنها تقلید می‌کردم. مجرد ماندن، موضوعی است که مدام از سوی این شبکه‌ها به عنوان ارزش معرفی می‌شود و حال که جوانی‌ام را پشت سر گذاشته‌ام و وارد دوران میانسالی شده‌ام، می‌فهمم که آدرس ماهواره اشتباه بود!»

خانم دکتر با من ازدواج نمی‌کند!

میثم پسر مجرد 36 ساله است. او به‌تازگی مدرک دکترای خود را گرفته و جایگاه شغلی بسیار خوبی دارد. میثم درباره علت مجرد ماندنش تا امروز می‌گوید: «وقتی دانشجوی مقطع کارشناسی بودم 2 بار به خواستگاری رفتم و از هر 2 جواب منفی گرفتم. یکی از آنها به ‌موقعیت مالی من ایراد گرفت و دیگری که مدرک کارشناسی ارشد داشت گفت نمی‌تواند با من ازدواج کند».

او می‌افزاید: «حالا اما شرایط تفاوت کرده است. من که روزگاری به فکر ازدواج بودم حالا سختگیرتر شده‌ام. هم پول دارم و هم مدرک تحصیلی و هم شغل خوب؛ اما از ازدواج می‌ترسم. چند وقت پیش از یک خانم که مثل خودم مدرک دکترا دارد خواستگاری کردم اما بعد از چند جلسه صحبت، متوجه شدم آن خانم به خاطر موقعیت شغلی بهتری که دارد حاضر به ازدواج با من نیست».

میثم می‌گوید: «من هم دیگر نمی‌توانم و نمی‌خواهم با دختری که مدرک لیسانس دارد ازدواج کنم چون احساس می‌کنم نمی‌توانیم حرف‌های همدیگر را بفهمیم. ادامه تحصیل برای من خیلی خوب بود و موقعیت اجتماعی خوبی برایم ایجاد کرد اما از سوی دیگر کاستی‌هایی را به همراه داشت که الان به این سادگی نمی‌توان آنها را به دست آورد».

قربانی شعارهای پوچ شدیم

احمد جوان مجرد 35 ساله است. به قول خودش دیگر با این سر بی‌مو نمی‌تواند نظر مثبت دخترها را جلب کند! او به بیان دردها و مشغله‌های ذهنی پسرهای متولد دهه 60 می‌پردازد: «همیشه تصور می‌کردم خیلی زود ازدواج می‌کنم و برای انتخاب همسر مشکلی ندارم. فقط یک چیز را پیش‌بینی نمی‌کردم که آن هم تغییر ناگهانی سبک زندگی بود. این تغییر تمام برنامه‌ها و افکار مرا نابود کرد. انتظارم این بود که دخترهای متولد دهه 60 از این تغییرات تاثیر نپذیرند تا ما پسرها بتوانیم انتخاب خوبی مطابق با ایده‌آل‌هایی که با آنها بزرگ شده‌ایم، داشته باشیم».

 احمد ادامه می‌دهد: «اما این موج تغییر که توسط شبکه‌های ماهواره‌ای ایجاد شده بود، بیشتر پسرها و دخترهای دهه 60 را هم با خود برد؛ بویژه دخترها را؛ ما هم در یک خانواده سنتی با آداب و عقاید خاص بزرگ شده بودیم و مادرم می‌گفت سبک زندگی دخترهای امروزی با ما جور نیست. راهی دانشگاه شدم و آنجا در کنار درس خواندن نیم‌نگاهی هم به ازدواج داشتم تا شاید بتوانم دختری مطابق با فرهنگ خانواده خودم پیدا کنم. اما راستش را بخواهید خیلی سخت بود، چراکه دخترها و پسرها به بهانه‌های مختلف و به خاطر چیزهایی که تازه مد شده بود، با هم ارتباط عاطفی برقرار می‌کردند و در مسیرهایی قرار داشتند که مطابق پسند و میل من و خانواده‌ام نبود».

 او اینچنین به صحبت‌های خود پایان می‌دهد: «مشکل نسل من این است که نتوانست «خودش باشد و خودش باقی بماند». نسل من مدام با تبلیغات این‌طرف و آن‌طرف رنگ عوض کرد. برخی از افراد هم‌سن و سال من قربانی حرف‌ها و شعارهایی شدند که از آنسوی آب‌ها می‌آمد و توخالی و پوچ بود».

منبع : جوان آنلاین

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 120 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 18:51

به وبلاگ خانواده برتر خوش آمدید .
پاسخ هایی که در وبلاگ خانواده برتر ارائه می شوند جنبه مشورتی دارند .

حضرت علی علیه السلام :
هر گاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست ، از مشورت با "جوانان" شروع کن ،‌زیرا ذهن آن ها تیزتر و حدس آنان ،‌سریع تر است .
پس مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه آنان بیشتر است .

* پیامبر اکرم ( ص ) :
هر ارتباطی با نامحرم داشته باشید ، با محارم شما همون ارتباط رو خواهند داشت .

* امام صادق علیه السلام :
در برخورد با زنان مردم عفت بورزید ، تا دیگران نسبت به زنان شما خویشتندار و عفیف باشند .

* امام علی علیه السلام :
پوشیدگی زن به حالش بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد.

*یادت باشه روبروت مرگ انتظارت رو می کشه و از بالا سر هم خدا نگات می کنه .

***
تجربه ثابت کرده که :
* دوستی قبل از ازدواج فرصت ازدواج بهتر رو از شما میگیره .
* اغلب مردای هرزه و چشم چرون از دخترای چادری و موقر بیزارن ! پا نمی دن آخه !!!!!
* دخترهای محجبه فرشته هایی هستن که قسمت هر کسی نمیشن
* اگه عاقلانه انتخاب کنی ، می تونی عاشقانه زندگی کنی
* مرد و زن نامحرم نمی تونن با هم دوست باشند یا حتی به مدت طولانی هم صحبت باشند ولی از هم تاثیر نپذیرند .
* دوستی به قصد ازدواج اشتباه بزرگیه . اونایی که به این روش ازدواج کردند و حس می کنن که خوشبخت هستند می تونن مطمئن باشن که اگه بچه هاشون به همین روش ازدواج کنن ، ازدواج موفقی خواهند داشت ؟
* آساینده ترین آسایش،‌ نا امیدی از مردم است . ( امام جعفر صادق علیه السلام )
***
نکته ی مهم :
مطالب ارائه شده در این وبلاگ ممکنه صد در صد در مورد شما سازگار نباشه و چه بسا شما نظری مخالف با اون داشته باشید . توجه داشته باشید که وقتی مطلبی در مورد آقایون یا خانم ها بیان میشه ، اکثریت در نظر گرفته میشن . نه شخص شما یا اطرافیان شما . شما می تونید بگید من مخالفم ، در مورد من این طور نیست .
مثلا میگیم که ازدواج فامیلی ممنوع ، در حالی که ممکنه خود شما حاصل ازدواج فامیلی باشید و خدا رو شکر کاملا سالم باشید . پس نمی تونیم به خاطر مثلا 10 مورد که یک مساله رو نقض می کنن 90 نفر رو به خطر بندازیم .

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 112 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 23:25

به وبلاگ خانواده برتر خوش آمدید .
پاسخ هایی که در وبلاگ خانواده برتر ارائه می شوند جنبه مشورتی دارند .

حضرت علی علیه السلام :
هر گاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست ، از مشورت با "جوانان" شروع کن ،‌زیرا ذهن آن ها تیزتر و حدس آنان ،‌سریع تر است .
پس مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه آنان بیشتر است .

* پیامبر اکرم ( ص ) :
هر ارتباطی با نامحرم داشته باشید ، با محارم شما همون ارتباط رو خواهند داشت .

* امام صادق علیه السلام :
در برخورد با زنان مردم عفت بورزید ، تا دیگران نسبت به زنان شما خویشتندار و عفیف باشند .

* امام علی علیه السلام :
پوشیدگی زن به حالش بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد.

*یادت باشه روبروت مرگ انتظارت رو می کشه و از بالا سر هم خدا نگات می کنه .

***
تجربه ثابت کرده که :
* دوستی قبل از ازدواج فرصت ازدواج بهتر رو از شما میگیره .
* اغلب مردای هرزه و چشم چرون از دخترای چادری و موقر بیزارن ! پا نمی دن آخه !!!!!
* دخترهای محجبه فرشته هایی هستن که قسمت هر کسی نمیشن
* اگه عاقلانه انتخاب کنی ، می تونی عاشقانه زندگی کنی
* مرد و زن نامحرم نمی تونن با هم دوست باشند یا حتی به مدت طولانی هم صحبت باشند ولی از هم تاثیر نپذیرند .
* دوستی به قصد ازدواج اشتباه بزرگیه . اونایی که به این روش ازدواج کردند و حس می کنن که خوشبخت هستند می تونن مطمئن باشن که اگه بچه هاشون به همین روش ازدواج کنن ، ازدواج موفقی خواهند داشت ؟
* آساینده ترین آسایش،‌ نا امیدی از مردم است . ( امام جعفر صادق علیه السلام )
***
نکته ی مهم :
مطالب ارائه شده در این وبلاگ ممکنه صد در صد در مورد شما سازگار نباشه و چه بسا شما نظری مخالف با اون داشته باشید . توجه داشته باشید که وقتی مطلبی در مورد آقایون یا خانم ها بیان میشه ، اکثریت در نظر گرفته میشن . نه شخص شما یا اطرافیان شما . شما می تونید بگید من مخالفم ، در مورد من این طور نیست .
مثلا میگیم که ازدواج فامیلی ممنوع ، در حالی که ممکنه خود شما حاصل ازدواج فامیلی باشید و خدا رو شکر کاملا سالم باشید . پس نمی تونیم به خاطر مثلا 10 مورد که یک مساله رو نقض می کنن 90 نفر رو به خطر بندازیم .

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 111 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 23:25

سلام

آمنوره (Amenorrhea):

امنوره در اصطلاح به عدم وقوع پریود بعد از 3 ماه گفته میشود ،عوامل بسیاری در عدم وقوع قاعدگی دخالت دارند که به شرح زیر می باشند:

 هایپر پرولاکتینمی (بالا بودن  میزان پرولاکتین خون) :

پرولاکتین پروتئینی میباشد که توسط سلول های مولد شیر در قسمت جلویی غده ی هیپوفیز ترشح میشود ،وظیفه ی اصلی این هورمون تکامل سینه ها در دوران حاملگی  و تحریک تولید شیردران ها میباشد.

این هورمون علاوه بر موارد ذکر شده بر روی کبد ،سلول های لنفاوی،غدد جنسی تخمدان و بیضه موثر می باشد ،پس در مردان نیز هورمون پرولاکتین  ترشح خواهد شد.

میزان طبیعی ان بین 10-20 نانو گرم در میلی لیتر می باشد و البته در خانم ها کمی بیشتر هست،ماکسیمم مقدار ان در خواب می باشد و مینمم مقدار ان ساعت 10-12 صبح می باشد.

 میزان پرولاکتین خون پس از زایمان افزایش می یابد ،اما افزایش ان در سایر مراحل بیماری تلقی شده و باید درمان شود .

یکی از دلایل اصلی عدم حاملگی در اغلب خانم ها در دوران شیر دهی بالا بودن میزان پرولاکتین می باشد  اما بالا بودن ان در سایر مراحل زندگی یک خانوم باعث عدم قاعدگی خواهد شد.

از عوارض بالا بودن پرولاکتین در خانوم ها علاوه بر وقوع امنوره ،باعث چروکیدگی توده ی هیپوفیز شده که اگر اندازه ی توده رشد یافته کمتر از 10 میلی متر باشد ،به ان میکروادنوما گفته میشود .

نکته ی مهم :

همان طور که گفته شد پرولاکتین در بدن اقایان نیز ترشح میشود ،از عوارض ان  می توان به ،سرد مزاجی ،اختلالات بینایی،کاهش هورمون جنسی و در نتیجه کاهش لیبیدو(میل جنسی ) اشاره داشت و اگر به موقع درمان نشود در مراحل حاد باعث رشد توده ی هیپوفیز به اندازه ای بیش از 10 میلی متر خواهد شد که به ان ماکروادنوما گفته میشود .

 

عوامل افزایش پرولاکتین:

بیماری کبدی

بیماری کلیوی

کم کاری تیروئید

مصرف برخی داروهای ضد افسردگی

مانند؛ریسپیریدون،متوکلوپروماید، سولپرید و پیموزید، رزرپین، سیپروهپتادین و ...

مصرف داروهای رانیتیدین ،سایمیتیدین ،پلازیل ،وراپامیل و...

علایم ان:

دو بینی،سردرد،کاهش دید و تاری دید و...گالاکتوره(ترشحات سینه)

 

 امنوره هیپوتالامیک (Functional hypothalamic amenorrhea= FHA) :

هنگامی که اختلال در عملکرد غده ای به نام هیپوتالاموس در مغز ایجاد شود ،ترشح یکی از هورمون های اصلی ان به نام GnRH دچار اختلال شده و به دنبال ان LH و FSHکاهش پیدا خواهد کرد.

کاهش میزان نورواستروئیدی به نام لپتین ،که بی اشتهایی عصبی نیز مقدار ان را بیشتر کاهش میدهد نیز به صورت غیر مستقیم بر روی ترشح  GnRH هیپوتالاموس تاثیر گذاشته و سیکل جنسی را به هم خواهد ریخت.

رژیم سخت غذایی ،به منظور سوزاندن بیشتر بافت چربی بدن به منظور هدایت وزن به سمت لاغری مفرط،مکانیسم عملکرد هورمون های تخمدان و هورمون ادرنال را که برای برقراری سیکل جنسی منظم و انجام تخمک گذاری نیازمند بافت چربی هستند  تا اندروژن ها به استرادیول شود  را دچار اختلال خواهد کرد.

 

افزایش سطح استروژن و هورمون مردانه:

مهم ترین علت اصلی ان سندرم پلی کیستیک میباشد،که با افزایش وزن و رویش موی ضخیم در صورت،ریزش موی سر  اغلب بروز پیدا میکند.

عامل دوم ،استفاده از داروهای لاغری و چربی سوز ناشناخته که حاوی مقادیر زیادی هورمون مردانه می باشند و متاسفانه استفاده از انها  به طرز گسترده ای بین خانم ها رواج دارد .

 

اکرومگالی:

ترشح بیش از حد هورمون رشد توسط عده ی هیپوفیز.

 

سندرم کوشینگ:

ترشح بیش از حد هورمون کورتیزول توسط غده ی فوق کلیه .

 اختلال در عملکرد  غدد تیروئید و پاراتیروئید

 دیابت شیرین

 در اخر توجه به این نکته توجه  داشته باشیم  در صورتی که یکی از پارامترهای ذکر شده عامل تاخیر پریود باشد ،هیچ داروی گیاهی نمیتواند طی دو بار مصرف مشکل را حل کند ،پس بهترین کار به جای تحمل استرس طولانی مدت و  انتخاب  انواع دمنوش هایی که از سازگار بودن نوع ان  با طبع خود نیز مطلع نیستیم و ممکن است عوارض طولانی مدت برای بدن به جای بگذارد ، ،مراجعه به پزشک می باشد.

سلامت باشید

Es.aida

مطلب قبلی :
سیکل قاعدگی ( پریود ) و انواع اختلالات مربوط به آن ( 1 )

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 130 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 23:25

به وبلاگ خانواده برتر خوش آمدید .
پاسخ هایی که در وبلاگ خانواده برتر ارائه می شوند جنبه مشورتی دارند .

حضرت علی علیه السلام :
هر گاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست ، از مشورت با "جوانان" شروع کن ،‌زیرا ذهن آن ها تیزتر و حدس آنان ،‌سریع تر است .
پس مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه آنان بیشتر است .

* پیامبر اکرم ( ص ) :
هر ارتباطی با نامحرم داشته باشید ، با محارم شما همون ارتباط رو خواهند داشت .

* امام صادق علیه السلام :
در برخورد با زنان مردم عفت بورزید ، تا دیگران نسبت به زنان شما خویشتندار و عفیف باشند .

* امام علی علیه السلام :
پوشیدگی زن به حالش بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد.

*یادت باشه روبروت مرگ انتظارت رو می کشه و از بالا سر هم خدا نگات می کنه .

***
تجربه ثابت کرده که :
* دوستی قبل از ازدواج فرصت ازدواج بهتر رو از شما میگیره .
* اغلب مردای هرزه و چشم چرون از دخترای چادری و موقر بیزارن ! پا نمی دن آخه !!!!!
* دخترهای محجبه فرشته هایی هستن که قسمت هر کسی نمیشن
* اگه عاقلانه انتخاب کنی ، می تونی عاشقانه زندگی کنی
* مرد و زن نامحرم نمی تونن با هم دوست باشند یا حتی به مدت طولانی هم صحبت باشند ولی از هم تاثیر نپذیرند .
* دوستی به قصد ازدواج اشتباه بزرگیه . اونایی که به این روش ازدواج کردند و حس می کنن که خوشبخت هستند می تونن مطمئن باشن که اگه بچه هاشون به همین روش ازدواج کنن ، ازدواج موفقی خواهند داشت ؟
* آساینده ترین آسایش،‌ نا امیدی از مردم است . ( امام جعفر صادق علیه السلام )
***
نکته ی مهم :
مطالب ارائه شده در این وبلاگ ممکنه صد در صد در مورد شما سازگار نباشه و چه بسا شما نظری مخالف با اون داشته باشید . توجه داشته باشید که وقتی مطلبی در مورد آقایون یا خانم ها بیان میشه ، اکثریت در نظر گرفته میشن . نه شخص شما یا اطرافیان شما . شما می تونید بگید من مخالفم ، در مورد من این طور نیست .
مثلا میگیم که ازدواج فامیلی ممنوع ، در حالی که ممکنه خود شما حاصل ازدواج فامیلی باشید و خدا رو شکر کاملا سالم باشید . پس نمی تونیم به خاطر مثلا 10 مورد که یک مساله رو نقض می کنن 90 نفر رو به خطر بندازیم .

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 154 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 9:35

به وبلاگ خانواده برتر خوش آمدید .
پاسخ هایی که در وبلاگ خانواده برتر ارائه می شوند جنبه مشورتی دارند .

حضرت علی علیه السلام :
هر گاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست ، از مشورت با "جوانان" شروع کن ،‌زیرا ذهن آن ها تیزتر و حدس آنان ،‌سریع تر است .
پس مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه آنان بیشتر است .

* پیامبر اکرم ( ص ) :
هر ارتباطی با نامحرم داشته باشید ، با محارم شما همون ارتباط رو خواهند داشت .

* امام صادق علیه السلام :
در برخورد با زنان مردم عفت بورزید ، تا دیگران نسبت به زنان شما خویشتندار و عفیف باشند .

* امام علی علیه السلام :
پوشیدگی زن به حالش بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد.

*یادت باشه روبروت مرگ انتظارت رو می کشه و از بالا سر هم خدا نگات می کنه .

***
تجربه ثابت کرده که :
* دوستی قبل از ازدواج فرصت ازدواج بهتر رو از شما میگیره .
* اغلب مردای هرزه و چشم چرون از دخترای چادری و موقر بیزارن ! پا نمی دن آخه !!!!!
* دخترهای محجبه فرشته هایی هستن که قسمت هر کسی نمیشن
* اگه عاقلانه انتخاب کنی ، می تونی عاشقانه زندگی کنی
* مرد و زن نامحرم نمی تونن با هم دوست باشند یا حتی به مدت طولانی هم صحبت باشند ولی از هم تاثیر نپذیرند .
* دوستی به قصد ازدواج اشتباه بزرگیه . اونایی که به این روش ازدواج کردند و حس می کنن که خوشبخت هستند می تونن مطمئن باشن که اگه بچه هاشون به همین روش ازدواج کنن ، ازدواج موفقی خواهند داشت ؟
* آساینده ترین آسایش،‌ نا امیدی از مردم است . ( امام جعفر صادق علیه السلام )
***
نکته ی مهم :
مطالب ارائه شده در این وبلاگ ممکنه صد در صد در مورد شما سازگار نباشه و چه بسا شما نظری مخالف با اون داشته باشید . توجه داشته باشید که وقتی مطلبی در مورد آقایون یا خانم ها بیان میشه ، اکثریت در نظر گرفته میشن . نه شخص شما یا اطرافیان شما . شما می تونید بگید من مخالفم ، در مورد من این طور نیست .
مثلا میگیم که ازدواج فامیلی ممنوع ، در حالی که ممکنه خود شما حاصل ازدواج فامیلی باشید و خدا رو شکر کاملا سالم باشید . پس نمی تونیم به خاطر مثلا 10 مورد که یک مساله رو نقض می کنن 90 نفر رو به خطر بندازیم .

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 115 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 7:01

به وبلاگ خانواده برتر خوش آمدید .
پاسخ هایی که در وبلاگ خانواده برتر ارائه می شوند جنبه مشورتی دارند .

حضرت علی علیه السلام :
هر گاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست ، از مشورت با "جوانان" شروع کن ،‌زیرا ذهن آن ها تیزتر و حدس آنان ،‌سریع تر است .
پس مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه آنان بیشتر است .

* پیامبر اکرم ( ص ) :
هر ارتباطی با نامحرم داشته باشید ، با محارم شما همون ارتباط رو خواهند داشت .

* امام صادق علیه السلام :
در برخورد با زنان مردم عفت بورزید ، تا دیگران نسبت به زنان شما خویشتندار و عفیف باشند .

* امام علی علیه السلام :
پوشیدگی زن به حالش بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد.

*یادت باشه روبروت مرگ انتظارت رو می کشه و از بالا سر هم خدا نگات می کنه .

***
تجربه ثابت کرده که :
* دوستی قبل از ازدواج فرصت ازدواج بهتر رو از شما میگیره .
* اغلب مردای هرزه و چشم چرون از دخترای چادری و موقر بیزارن ! پا نمی دن آخه !!!!!
* دخترهای محجبه فرشته هایی هستن که قسمت هر کسی نمیشن
* اگه عاقلانه انتخاب کنی ، می تونی عاشقانه زندگی کنی
* مرد و زن نامحرم نمی تونن با هم دوست باشند یا حتی به مدت طولانی هم صحبت باشند ولی از هم تاثیر نپذیرند .
* دوستی به قصد ازدواج اشتباه بزرگیه . اونایی که به این روش ازدواج کردند و حس می کنن که خوشبخت هستند می تونن مطمئن باشن که اگه بچه هاشون به همین روش ازدواج کنن ، ازدواج موفقی خواهند داشت ؟
* آساینده ترین آسایش،‌ نا امیدی از مردم است . ( امام جعفر صادق علیه السلام )
***
نکته ی مهم :
مطالب ارائه شده در این وبلاگ ممکنه صد در صد در مورد شما سازگار نباشه و چه بسا شما نظری مخالف با اون داشته باشید . توجه داشته باشید که وقتی مطلبی در مورد آقایون یا خانم ها بیان میشه ، اکثریت در نظر گرفته میشن . نه شخص شما یا اطرافیان شما . شما می تونید بگید من مخالفم ، در مورد من این طور نیست .
مثلا میگیم که ازدواج فامیلی ممنوع ، در حالی که ممکنه خود شما حاصل ازدواج فامیلی باشید و خدا رو شکر کاملا سالم باشید . پس نمی تونیم به خاطر مثلا 10 مورد که یک مساله رو نقض می کنن 90 نفر رو به خطر بندازیم .

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 103 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 7:01

عرض سلام و ادب خدمت خانمای عزیز

چرا پریود عقب می افتد ؟

چرا پریود نمیشم ؟

چرا پریود نشدم ؟

چی بخورم پریود بشم ؟

دلایل عقب افتادن پریود

دلایل عقب افتادن قاعدگی

دلایل عقب افتادن عادت ماهیانه

سوال هایی با این مضمون جزو دسته سوالاتی هستند که حتی برای یکبار هم که شده ، ذهن هر خانم جوانی رو به خودش مشغول کرده به همین خاطر  در این مقاله سعی میکنم درباره ی سیکل قاعدگی و انواع اختلالات مربوط به ان مطالبی رو ذکر کنم و امیدوارم که مفید واقع شود.

حتما تا به حال از نزدیک شاهد استرس و نگرانی افرادی که سیکل قاعدگی نامنظم دارند و هر ماه با تاخیر پریود مواجه میشوند ،بوده اید .

فرایند سیکل قاعدگی:

این فرایند شامل تغییرات زنجیر وار هورمونی می باشد ،به طوری که ابتدا تخمدان ها اماده ی تخمک گذاری شده و سپس مخاط رحم طوری تغییر میکند که امادگی لازم  برای لانه گزینی جنین در صورت باروری را داشته باشد . اگر تخمکی که توسط تخمدان ازاد میشود ،قابلیت باروری پیدا نکند ،پریود اتفاق میافتد .

یک سیکل قاعدگی شامل سه فاز می باشد :

فاز فولیکولی:

اولین روزی که خونریزی اتفاق می افتند روز اول سیکل جنسی محسوب می شود. برای شروع فاز فولیکولی غده هیپوتالاموس هورمونی به اسم GnRH ترشح می کند که این هورمون توسط جریان خون به غده هیپوفیز رسیده و  باعث می شود که غده هیپوفیز هورمونی به اسم FSHترشح کند.

این هورمون توسط جریان خون به تخمدانها رفته و سبب تحریک فولیکولهای تخمدان برای تولید تخمک می شود.  در روزهای اول فاز فولیکولی میزان هورمون FSHبه اهستگی زیاد می شود و بر روی سلولهای بخصوصی در تخمدان تاثیر گذاشته و سبب تولید استرادیول (یک نوع استروژن) می شود.

میزان تولید استرادیول رفته رفته در طی فاز فولیکولی افزایش می یابد و باعث می شود که فقط یک فولیکول که بیشتر از همه گیرنده استروژن دارد به تکامل برسد که به آن فولیکول غالب گفته شده و در نهایت سایر فولیکولها از بین می روند.

در اطراف این فولیکول تعدادی سلول بنام سلولهای گرانولوزا وجود دارند. درست قبل از تخمک گذاری هورمون استرادیول به همراه هورمون FSH سبب می شوند که گیرنده هورمون LH در سلولهای گرانولوزا زیاد شود. در اواخر فاز فولیکولی، استرادیول سبب تحریک ترشح هورمون LH توسط غده هیپوفیز می شود. برای اینکه این اثر تحریکی اتفاق بیفتد باید میزان استرادیول خون به مقدار کافی بالا رود.

چند روز مانده به تخمک گذاری میزان هورمون LH بشدت بالا می رود و سبب تحریک بلوغ تخمک غالب می شود و بدنبال آن آزاد شدن تخمک یا تخمک گذاری اتفاق می افتد و پس از آن سلولهای گرانولوزا که اطراف فولیکول غالب را احاطه کرده بودند، تبدیل به جسم زرد می شوند که آن شروع به ترشح هورمون پروژسترون می کند. استرادیول رشد غدد مخاط رحم را تحریک می کند و مخاط رحم را آماده لانه گزینی جنین احتمالی می سازد.

فاز تخمک گذاری:

این عمل 34 تا 36 ساعت پس از ترشح شدید LH یا 10 تا 12 ساعت بعد از انکه میزان LH به  ماکسیمم  میزان خود رسید  یا 24 تا 36 ساعت پس از ماکسیمم شدن میزان استرادیول  اتفاق خواهد افتاد.

افزایش میزان پروژسترون خون باعث افزایش قابلیت اتساع جدار فولیکول و افزایش فعالیت انزیمی شده که این فعالیت انزیمی سبب خورده شدن و پاره شدن جدار فولیکول و ازاد سازی تخمک  خواهد شد .پس از ازادسازی تخمک  اندازه ی سلول های گرانولوز افزایش پیدا کرده و کمی رنگ شیری مایل به زرد پیدا کرده و در نهایت جسم زرد تشکیل میشود و افزایش تقریبی درجه ی حرارت بدن تا 0/5درجه سانتی گراد از اولین نشانه ی اصلی تخمک گذاری می باشد.

فاز  لوتئینی (جسم زرد):

مدت زمان حیات جسم زرد به تداوم ترشح LH از غده ی هیپوفیز بستگی دارد ، کار جسم زرد ترشح هورمون پروژسترون است که با مخاط رحم وارد واکنش شده و آنرا آماده لانه گزینی جنین می کند. در یک سیکل جنسی طبیعی که در آن تخمک گذاری اتفاق افتاده است، عملکرد جسم زرد 11-10 روز پس از تخمک گذاری رفته رفته کاهش می یابد، در نتیجه میزان ترشح هورمون پروژسترون هم کاهش می یابد. در ادامه اگر حاملگی ایجاد شود هورمونی به اسم hCG از جفت ترشح می شود که مسئولیت حفظ جسم زرد را به عهده می گیردواگر جسم زرد نتواند خود را حفظ کند 14 روز پس از تخمک گذاری پریود اتفاق می افتد.

 کِرامپ های قاعدگی (Premenstrual Syndrome):

قبل از اغاز قاعدگی، هر خانم بر اساس شرایط  فیزیولوژیک مخصوص به خود  دارای علایمی به شرح زیر خواهد بود:

سردرد، سرگیجه ،میگرن ،کمر درد ،درد مفاصل ،خشکی مفاصل ،درد شکم ،کرامپ (انقباضات شکم)،سیاهی دور چشم، تکرر ادرار ،میل شدید به غذا، دانه های پوستی ،نفخ ،التهاب پوستی عصبی،حالت تهوع ،استفراغ ،درد کمر  ،...

 

زمان بروز علایم :

1. 5 تا  7 روز قبل از قاعدگی

2. 14 روز قبل از قاعدگی (زمان تخمک گذاری) تا اغاز قاعدگی

3.  14 روز قبل از شروع خون ریزی تا پایان قاعدگی

4. چند روز قبل از تخمک گذاری اغاز شده ،سپس از شدت ان کاسته میشود و دوباره چند روز قبل از قاعدگی ظاهرخواهد شد.

 

عوامل ایجاد این سندرم :

عدم تعادل استروژن و پروژسترون

افزایش آلدسترون

افزایش پرولاکتین (تحریک نمو سینه ها)

تغییر متابولیسم کربوهیدراتها

احتباس اب و سدیم در کلیه ها

الرژی به پروژسترون

خانم ها باید توجه داشته باشند ،هر گونه دردی که از زیر ناف شروع شود و به قسمتهای تحتانی لگن مایل شود ،نشان از کرامپ های قاعدگی نمی باشد :

 

درد میتل اشمرز (Mittelschmerz Painful Ovulation) :

اگر در نیمه ی سیکل ، خانمی دچار درد لگنی متناوب راست-چپ ، شود ،درد تخمک گذاری نامیده میشود ،همراه با ازادسازی تخمک از تخمدان مقداری خون و مایع نیز ازاد میشود که این مقدار میتواند تحریک سطح داخلی شکم و درد زیر شکم  را حاصل شود ،پس نیازی به مسکن نیست و بعد از چند ساعت از بین خواهد رفت.

 

حاملگی (Pregnancy):

اگر این علایم ساعاتی بعد از رابطه ی جنسی  حاصل شود ،و شدت ان در یک سمت از شکم در طی ساعت های طولانی  ملموس تر و بیشتر باشد ،میتوان به حاملگی  و درد حاصل از لانه گزینی جنین  در رحم شک کرد ،که در ادامه اگر مایل به بارداری هستید ،تحت هیچ شرایطی از مسکن استفاده نکنید واگر شرایط مناسب برای بارداری وجود ندارد ،میتوانید از قرص های پلان   B استفاده کنید.

 

بیماری التهابی لگن (Pelvic Inflammatory Disease):

از عوارض بیماری امیزشی بین زوجین میباشد ،که منجر به اسیب دائمی به رحم ،تخمدان ها،لوله ی رحمی  میشودو از عوامل مهم ناباروری در زنان و ایجاد چسبندگی داخل لگن می باشد،از علائم ان درد زیر شکم و تورم ،تب،ترشحات غیر طبیعی واژینال ،درد در هنگام فعالیت جنسی خواهد بود.

 

آندومیوز،فیبروئید های رحمی (Uterine Fibroids):

توده ای که در دیواره ی رحم رشد میکند که با فشار همراه با درد در ناحیه ی پایین کمر ،پریود شدید ،فعالیت جنسی دردناک،بروز خواهد کرد.

 

اِندومتریوز(Endometriosis):

هنگامی که بافت طبیعی رحم (اندودرم) در ناحیه ی خارج از رحم جایگزین شده و شروع به رشد کند .این بافت میتواند بر روی ناحیه ی تخمدان ،لوله ی فالوپ،مثانه و ... جایگزین شود.و همزمان با قاعدگی این نواحی نیز شروع به خون ریزی کرده ،اما به دلیل عدم وجود مسیری مشخص به منظور خروج خون ، باعث ایجاد دردهای شدید و چسبندگی بافت میشود .

 

کیست های تخمدانی (Ovarian  Cyst):

اگر در فاز دوم سیکل جنسی که لوتئینی نام دارد ،تخمک بعد از تخمک گذاری ازاد نشود، با تجمع اب در داخل خود تبدیل به کیستی به نام فونکسیونل خواهد شد که درد شکمی از عوارض ظهور انها می باشد، واگر داروی انتی بیوتیک یا مسکن نادرستی استفاده نشود ،به صورت طبیعی از بین خواهند رفت ،در غیر این صورت مکانیسم طبیعی بهم خورده و باید از داروهای شیمیایی به منظور رفع انها استفاده شود.

 

حاملگی خارج از رحم (Ectopic Pregnancy):

زمانی که تخمک ازاد شده در مسیر لوله فالوپ (لوله ای که تخمک را  از سمت تخمدان به سمت رحم هدایت میکند )نتواند به رحم برسد اما در همان لوله ها در حال رشد و تقسیم سلولی باشد،بارداری خارج از رحم صورت میگیرد و با درد زیر شکم و ناحیه ی لگن  ،خونریزی بالای واژینال  و تهوع علایم ان بروز پیدا میکند.

 

لطفا همیشه نکته ی زیر رو به خاطر داشته باشید :

تفاوت دردهای قاعدگی با بیماری های ذکر شده را میتوان در شدت و گسترش درد و خون ریزی حاصل جست و جو کرد ، زیرا دردهای قاعدگی  برخلاف اختلالات ذکر شده با گذشت زمان بیشتر، از شدت و میزان درد و خونریزی کاسته میشود  به همین خاطر توصیه میشود اگر این روند بیش از سه سیکل جنسی ادامه داشت ،به جای استفاده از مسکن و یا داروهای گیاهی که بیشتر باعث مبهم شدن درد و ایجاد عوارض بیشتردر مکانیسم بدن خواهند شد ،به پزشک مراجعه کرده و از صحت سلامتی خود اطمینان حاصل کنید ،در ادامه  توجه داشته باشید ،داروهای گیاهی شاید مضرات کمتری نسبت به مصارف شیمیایی داشته باشد اما به دلیل انکه جنس هر داروی گیاهی باید با نوع طبع افراد مکمل باشد تا به جای درمان ،اثار سوبر جای گذاشته نشود،بهتر است ابتدا علت اصلی کرامپ مشخص شود و سپس از دمنوش های گیاهی موافق طبع خود به عنوان مسکن استفاده کنیم. .

 

از جمله  نکاتی که میتواند در کاهش کرامپ های شکمی  بدون وجود بیماری  زمینه ای موثر باشد :

1 . استراحت کافی                                      

2 . پیاده روی 30 دقیقه ای و انجام ورزش مربوط به کمر و لگن

3 . کاهش یا حذف مصرف نمک برای جلوگیری از ورم و ادم دست و پاها

4 . کاهش مصرف شکر و مواد قندی مصنوعی

5 .  مصرف منابع ویتامین  E :به منظور کاهش حساسیت و تورم  سینه ها از منابع غنی از ویتامین E مانند  جوانه ی گندم، فندق، تخمه افتاب گردان ،که بهتر است برای افزایش اثر ان از 2 روز قبل از قاعدگی و 3 روز بعد از اغاز به میزان کافی  استفاده کنید.

6 . کاهش حجم مواد غذایی مصرفی در طی یک وعده ی غذایی و تقسیم به دفعات بیشتر برای جلوگیری از ایجاد نفخ

7 . استفاده از منابع غنی ویتامین B6 مانند موز ،عدس،اسفناج،سیب زمینی ،گوجه فرنگی ،اناناس  به منظور فزایش هورمون سروتونین در مغز و کاهش افسردگی و التهابات رفتاری

8 . کاهش مصرف کافئین

9 . مصرف اناناس به دلیل داشتن انزیم بروملین ،میتواند باعث شل شدن عضلات و کاهش گرفتگی شود

10 . دمنوش زنجبیل و دمنوش بابونه  دارای ترکیباتی همانند قرص مفنامیک اسید و بروفن واسپیرین   میباشد ،پس میتوانند جایگزین مناسبی برای قرص باشند.

11 . دمنوش نعناع که میتواند علایم سندرم روده ی تحریک پذیر حاصل از عدم تعادل هورمونها را برطرف کرده و گرفتگی عضلات را کاهش دهد .

12 . گیلاس به دلیل داشتن انتی اکسیدان قوی  آنتوسیانین  باعث کاهش التهاب و درد حاصل از کرامپ شکمی میشود.

13 . گاهی اوقات کرامپ های شکمی ناشی از استرس جنسیتی  یا به عبارتی استرس خانم بودن و پریود شدن در هر ماه ،میباشد که تا سنین 23 سالگی در میان دختران رواج دارد و این دسته از افراد میتوانند از اسانس گل انار استفاده کنند که علاوه بر متعادل کردن هورمونی در این گروه کرامپ های شکمی نیز برطرف میشود.

14 . استفاده از مسکن ها ی خاص از نوع NSAIDs:

در این دوران موادی هورمون مانند به نام پروستاگلندین ترشح میشود که در ایجاد التهاب و درد دخیل هستند و با تنگ کردن رگ های خونی تغذیه کننده رحم باعث افزایش تحریکات آن میشوند .

15 . مسکن های رایج

ایبوپروفن ( ادویل ،موترین و ...)، ناپروکسن ،مفنامیک اسید،دیکلوفناک، ایندمتاسین،....

متاسفانه برخی از خانم ها به محض اشکار شدن میزان اندک درد شروع به مصرف مسکن کرده و یا با ظهور دردهای بیشتر مصرف مسکن را به 5 عدد در روز افزایش میدهند ،که در صورت ادامه داشتن  این روند خونریزی معده ،زخم معده  اولین عارضه ی جدی حاصل از مصرف میباشد  و افراد مبتلا به  بیماری های کبدی وبیماری کلیوی ، دارای حساسیت نسبت به اسپیرین و مبتلایان به آسم،  باید حتما قبلا از مصرف دارو با پزشک خود مشورت کنند.

 

اگر بعد از ان که به پزشک مراجعه  داشتید و به هیچ کدام از بیماری های ذکر شده مبتلا نبودید ،میتوانید از  روش های زیر  زیر برای رفع کرامپ شکمی ، قاعدگی به موقع و منظم کردن ان استفاده کنید:

1 . بذر گشنیز:

یک قاشق چای خوری بذر گشنیز با دو لیوان اب  جوشانده شودتا زمانی که فقط یک لیوان از اب باقی بماند ،این دمنوش  روزی سه مرتبه ، به مدت دو روز قبل از قاعدگی مصرف نمایید . 

2 .  بذر رازیانه

طریقه ی مصرف به این گونه است که دو قاشق چای خوری بذر رازیانه به همراه یک لیوان اب  به مدت یک شب خیسانده شود ،سپس دانه های خیسانده به همراه همان اب،  میکس شده و سپس میل کنید .البته برای منظم شدن قاعدگی باید این روش غیر از زمانهای قاعدگی تا یک ماه دنبال شود.

3 .  زنجبیل

 1/2 قاشق چای خوری زنجبیلی  بسیار خرد شده (از قبل خرد نشده باشه بهتر هست) به همراه یک لیوان اب به مدت  5-7  دقیقه جوشانده شود ،سه بار در روز بعد از هر وعده ی غذایی به مدت دو روز قبل از قاعدگی  میل کنید.

4 .  کنجد + زیره سبز + عسل

کنجد + زیره سبز + عسل (به مقداری که کنجد و زیره را کامل پوشش دهد) میکس کنید و روزی دو بار به مدت دو روز قبل از قاعدگی مصرف نمایید.

سلامت باشید

Es.aida

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 120 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 7:01

به وبلاگ خانواده برتر خوش آمدید .
پاسخ هایی که در وبلاگ خانواده برتر ارائه می شوند جنبه مشورتی دارند .

حضرت علی علیه السلام :
هر گاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست ، از مشورت با "جوانان" شروع کن ،‌زیرا ذهن آن ها تیزتر و حدس آنان ،‌سریع تر است .
پس مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه آنان بیشتر است .

* پیامبر اکرم ( ص ) :
هر ارتباطی با نامحرم داشته باشید ، با محارم شما همون ارتباط رو خواهند داشت .

* امام صادق علیه السلام :
در برخورد با زنان مردم عفت بورزید ، تا دیگران نسبت به زنان شما خویشتندار و عفیف باشند .

* امام علی علیه السلام :
پوشیدگی زن به حالش بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد.

*یادت باشه روبروت مرگ انتظارت رو می کشه و از بالا سر هم خدا نگات می کنه .

***
تجربه ثابت کرده که :
* دوستی قبل از ازدواج فرصت ازدواج بهتر رو از شما میگیره .
* اغلب مردای هرزه و چشم چرون از دخترای چادری و موقر بیزارن ! پا نمی دن آخه !!!!!
* دخترهای محجبه فرشته هایی هستن که قسمت هر کسی نمیشن
* اگه عاقلانه انتخاب کنی ، می تونی عاشقانه زندگی کنی
* مرد و زن نامحرم نمی تونن با هم دوست باشند یا حتی به مدت طولانی هم صحبت باشند ولی از هم تاثیر نپذیرند .
* دوستی به قصد ازدواج اشتباه بزرگیه . اونایی که به این روش ازدواج کردند و حس می کنن که خوشبخت هستند می تونن مطمئن باشن که اگه بچه هاشون به همین روش ازدواج کنن ، ازدواج موفقی خواهند داشت ؟
* آساینده ترین آسایش،‌ نا امیدی از مردم است . ( امام جعفر صادق علیه السلام )
***
نکته ی مهم :
مطالب ارائه شده در این وبلاگ ممکنه صد در صد در مورد شما سازگار نباشه و چه بسا شما نظری مخالف با اون داشته باشید . توجه داشته باشید که وقتی مطلبی در مورد آقایون یا خانم ها بیان میشه ، اکثریت در نظر گرفته میشن . نه شخص شما یا اطرافیان شما . شما می تونید بگید من مخالفم ، در مورد من این طور نیست .
مثلا میگیم که ازدواج فامیلی ممنوع ، در حالی که ممکنه خود شما حاصل ازدواج فامیلی باشید و خدا رو شکر کاملا سالم باشید . پس نمی تونیم به خاطر مثلا 10 مورد که یک مساله رو نقض می کنن 90 نفر رو به خطر بندازیم .

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 122 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 12:11

به وبلاگ خانواده برتر خوش آمدید .
پاسخ هایی که در وبلاگ خانواده برتر ارائه می شوند جنبه مشورتی دارند .

حضرت علی علیه السلام :
هر گاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست ، از مشورت با "جوانان" شروع کن ،‌زیرا ذهن آن ها تیزتر و حدس آنان ،‌سریع تر است .
پس مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه آنان بیشتر است .

* پیامبر اکرم ( ص ) :
هر ارتباطی با نامحرم داشته باشید ، با محارم شما همون ارتباط رو خواهند داشت .

* امام صادق علیه السلام :
در برخورد با زنان مردم عفت بورزید ، تا دیگران نسبت به زنان شما خویشتندار و عفیف باشند .

* امام علی علیه السلام :
پوشیدگی زن به حالش بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد.

*یادت باشه روبروت مرگ انتظارت رو می کشه و از بالا سر هم خدا نگات می کنه .

***
تجربه ثابت کرده که :
* دوستی قبل از ازدواج فرصت ازدواج بهتر رو از شما میگیره .
* اغلب مردای هرزه و چشم چرون از دخترای چادری و موقر بیزارن ! پا نمی دن آخه !!!!!
* دخترهای محجبه فرشته هایی هستن که قسمت هر کسی نمیشن
* اگه عاقلانه انتخاب کنی ، می تونی عاشقانه زندگی کنی
* مرد و زن نامحرم نمی تونن با هم دوست باشند یا حتی به مدت طولانی هم صحبت باشند ولی از هم تاثیر نپذیرند .
* دوستی به قصد ازدواج اشتباه بزرگیه . اونایی که به این روش ازدواج کردند و حس می کنن که خوشبخت هستند می تونن مطمئن باشن که اگه بچه هاشون به همین روش ازدواج کنن ، ازدواج موفقی خواهند داشت ؟
* آساینده ترین آسایش،‌ نا امیدی از مردم است . ( امام جعفر صادق علیه السلام )
***
نکته ی مهم :
مطالب ارائه شده در این وبلاگ ممکنه صد در صد در مورد شما سازگار نباشه و چه بسا شما نظری مخالف با اون داشته باشید . توجه داشته باشید که وقتی مطلبی در مورد آقایون یا خانم ها بیان میشه ، اکثریت در نظر گرفته میشن . نه شخص شما یا اطرافیان شما . شما می تونید بگید من مخالفم ، در مورد من این طور نیست .
مثلا میگیم که ازدواج فامیلی ممنوع ، در حالی که ممکنه خود شما حاصل ازدواج فامیلی باشید و خدا رو شکر کاملا سالم باشید . پس نمی تونیم به خاطر مثلا 10 مورد که یک مساله رو نقض می کنن 90 نفر رو به خطر بندازیم .

جوانه های امید...
ما را در سایت جوانه های امید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان javaneha بازدید : 117 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 2:55